דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זהירות: כלב עצבני!

זהירות: כלב עצבני!

laitman_2010-07-13_1773-70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 1

שאלה: כשאני חש שנאה לאחרים, אני מרגיש כאילו שמסתתרת בי "בהמה" שהיא יותר חזקה ממני. כיצד ניתן לרכוש שליטה על "הבהמה" הזאת?

תשובתי: לרכוש שליטה על האגו שלנו אפשר תחת תנאי אחד: לראות כמה אנחנו מפסידים מזה ש"הבהמה" הזאת שולטת עלינו. אנחנו נמצאים תחת שליטת האגו שלנו, והוא אינו מאפשר לנו להשׂיג חיים טובים, נצחיים ושלמים בעולם הטוב.

אם הייתי רואה כמה האגו שלי גונב ממני, כמה הוא תופס לעצמו ולא נותן לי, אז הייתי שׂונא אותו. אך כעת אני לא מרגיש אליו שׂנאה, אני אפילו אוהב אותו, מזהה את עצמי איתו, כיוון שכל החיים שלי הם למעשה כדי למלא אותו. אז כיצד אוכל בכל זאת להרגיש שהאגו עבורי זה מוות?

הדבר העיקרי שעליי לעשות, זה להיכנס לקבוצה, לסביבה, כדי שהיא תעלה לי את החשיבות של הרוחניות, של ההשפעה, של החיבור עם האחרים, כיוון שדווקא בזכות זה אני מגלה חיים בדרגת אדם. אם אני מתפעל ומתרשם מהסביבה (והיא יכולה להשפיע עליי), אז אני מקבל מספיק כוחות, כדי לגבור על האגו שלי.

כל העבודה שלנו, כל המאמצים שלנו, חיוניים כדי להשיג את הכרת הרע של הרצון האגואיסטי שלנו. היום הוא נראה לי כמועיל, נראה לי שככל שאני רוצה יותר כך אני מרוויח יותר, שולט, גונב, יותר ויותר ויותר… בחברה שלנו בעלי אגו גדול יותר נראים כמצליחים יותר. אך אני צריך לשכנע את עצמי, שדווקא כל האגו הזה מונע ממני חיים רוחניים נפלאים, ומשקר לי בכך שמצייר לי חיים טובים כאן, בעולם הזה. זה אפשרי רק בעזרת סביבה ש"תשטוף לי את המוח", תשפיע עליי, תשכנע אותי. דעת הסביבה יכולה לעבוד עליי בכזאת צורה, שאני באמת ארצה להתעלות מעל לשליטת האגואיזם שבתוכי.

ואז אני מיד אתחיל להרגיש חיים ברמה אחרת, חיים שלא הרגשתי קודם לכן. זה מתרחש מיידית, אין שום מעבר, אני מיד מרגיש שקיימים חיים מחוץ לי, ולא בתוכי, כשכל הזמן רציתי למלא את עצמי כמה שיותר. להיפך, אני מרגיש חיים דווקא כשאני יוצא מ"הבהמה" הזאת שכבר לא יכולה לבלוע דבר.

בכך שאני עושה את הצעד הראשון הזה, אני מיד מגלה את העולם העליון. למה הכוונה ב"עולם עליון"? המציאות שבה אני חי עכשיו נקראת "העולם הזה", והמציאות שאותה אני מרגיש מחוץ לי, בקשר עם החבר שלי, עם הזולת, נקראת "העולם העליון", הרי זו דרגת האדם, והיא יותר גבוהה בהשוואה לדרגה הבהמית.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מסתבר, שהכל נמצא בתוכי
תהיה אובייקטיבי
להבדיל את האגואיזם הרע מהרצון הטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest