דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המערכת האנלוגית של העולם הרוחני

המערכת האנלוגית של העולם הרוחני

שאלה: ברגע מסוים התפתחות העולמות כאילו מתפצלת לשני כיוונים: לאחר שבירת הכלים נולד מהם עולם האצילות על פי תנאי צמצום ב', אך פרצופי עולם אדם קדמון ממשיכים לצאת זה אחר זה מעל טבור דגלגלתא על פי התנאים של צמצום א'. לא ברור כיצד התהליכים הללו מסונכרנים ביניהם?

תשובתי: אחרי הפרצופים גלגלתא, ע"ב, ס"ג (כתר, חכמה, בינה) מעל טבור דגלגלתא, חייבים לצאת הפרצופים זעיר אנפין ומלכות (מ"ה, ב"ן). כל חמשת הפרצופים צריכים להיוולד, המדרגה חייבת להיות שלימה. הרי ישנם מסך ורשימות והם חייבים להתממש. אם יש רצון, אור ומסך ביניהם, לא ניתן לעצור באמצע הדרך.

ואם אתה דואג כיצד זה מסונכרן – הכול מתרחש בו זמנית. אחד אינו מפריע לשני. ממש עכשיו נמצאים באוויר מיליוני גלי רדיו, טלוויזיה, אינטרנט, טלפונים ניידים. האם הם מפריעים זה לזה? כל מדינה מנהלת מעקב אחרי כל גלי הרדיו. ישנו מקלט ענק, רגיש מאוד, שקולט את כל התדרים יחד ומקליט את כל הרעש הרדיופוני הזה. לאחר מכן, אם רוצים לדעת מה אמרת בתאריך מסוים ובשעה מסוימת, לוקחים את ההקלטה שבה רשומים מיליוני התדרים ומסננים מתוכה את קולך בלבד. אף תדר אינו מפריע לאחר.

כך גם הפרצופים של עולם אדם קדמון אינם מפריעים לעולם האצילות להיוולד, וכאשר בעל הסולם מתאר את זה בתלמוד עשר הספירות, הוא אינו מפרט את מיליארדי הפעולות הנוספות שמתרחשות במקביל. אך כל זה מתחבר יחד. בעולם הרוחני הזמן בכלל אינו קיים. הוא בנוי כמו מערכת אנלוגית, שבה הכול מתרחש בו זמנית, ואינו מחולק על ידי מושג הזמן. לא צריך לחכות עד שתתפתח כל מדרגה, אלא מייד יוצאים כל המצבים הללו, והמערכת קיימת בצורה המסוימת הזאת.

מערכת שפועלת בהשפעה, אין לה שום הגבלות, מפני שהדבר היחיד שעליך לקחת בחשבון הוא את עצמך בלבד, את ההתנגדות הפנימית שלך. אינך צריך להתחשב בגורמים החיצוניים, מבחוץ אין שום הגבלות: אתה רוצה להשפיע? – תשפיע לכל המערכת! לכן, דבר אינו מגביל אותך: אתה אינך מפריע לאחרים, ואף אחד אינו מפריע לך. אתה עורך את החשבון רק מול הטבע שלך. לכן המערכת הרוחנית פועלת מעל הזמן, ללא כל הגבלות.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 27.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אדם חי או פסל דומם
ממעלה למטה וממטה למעלה בסולמות הרוחניים
הרוחניות – מערכת אינטגראלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest