דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אדם חי או פסל דומם

אדם חי או פסל דומם

שאלה: בעל הסולם מסביר בפירוט כיצד ס"ג (בינה) משפיע על נה"י דגלגלתא (מלכות) כשם שהקבוצה משפיעה על האדם שביטל את עצמו כלפיה. אך כיצד נה"י דגלגלתא הצליחו להשׂיג כזה ביטול עצמי וצמצום?

תשובתי: בנה"י דגלגלתא פועל אותו הצמצום שנעשה בעולם אין סוף. כל הגלגלתא היא אותו עולם אין סוף. הצמצום הזה נעשה בעזרת כוח האור ששולט על הרצון לקבל ויכול לעשות איתו כל מה שהוא רוצה, מפני שהוא זה שברא אותו.

האור רוצה להביא את הרצון להידמוּת אליו, אך בתנאי שבכל צעד תישאר לרצון הבחירה החופשית. אחרת הוא לא יהיה נברא. אחרת זה כאילו האור פשוט הדפיס העתק דומם שלו, כמו במכונת צילום. זה לא יהיה נברא חי, אדם.

לכן האור מבצע את כל הפעולות, אך משאיר ביניהן רווחים, שלתוכם אתה צריך להכניס את ההשתתפות העצמית שלך.

למשל אתה מגיע לשיעור, אולם נתנו לך רצון עז לישון. כאן עליך לגלות את ההשתתפות העצמית שלך ולעבוד נגד הרצון הזה. יבואו אליך מצבים שלא תוכל להתגבר עליהם בכוחות עצמך, אלא תהיה חייב לארגן לעצמך סביבה שתשפיע עליך ותעזור לך להתגבר על ההפרעות הללו, לא בכוחות עצמך, אלא בכוח השפעת הסביבה.

כך זה מסודר בכוונה, כדי שארגיש נחיצות לבטל את עצמי בפני הקבוצה. הרי רק בדרך הזאת אני יכול להתקרב אל ההשפעה ולצאת מתוך האגואיזם הקטן שלי. כשם שאתה מצפה מהאור שהוא ישפיע עליך, כך גם האור מצפה ממך שתשתמש בקבוצה כמו במנוף ותתחיל לעשות משהו עם עצמך. הקבוצה היא כמו כלי עבודה, כמו מברג או מפתח שבדי. קח אותו בידיים ותתחיל לעבוד איתו! אין לך שום כלים אחרים.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 27.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תבטל את עצמך ותתחיל לחיות
ניסיון יקר הערך מהירידה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest