דף הבית / אקטואליה / המלצות לממשלת ישראל החדשה

המלצות לממשלת ישראל החדשה

שאלה: איך צריכה להראות או לתפקד ממשלה מתוקנת כדי להצעיד נכון את מדינת ישראל?

תשובתי: ממשלה מתוקנת תראה שונה לגמרי מזו שיש לנו עכשיו. כדי לקרב בין הרצוי למצוי עלינו להעמיד לפני הממשלה תוכנית מקסימום ותוכנית מינימום. תוכנית המקסימום, להביא את המדינה ואת עם ישראל לשגשוג, ותוכנית המינימום – איך מבצעים זאת בפרוסות, במהלך השנים.

קודם כל עלינו להסכים שמטרת קיומו של עם ישראל היא להיות בהשפעה הדדית. זה היסוד שלנו, לאהוב ולהיות חברים זה לזה, כמו שכתוב "איש את רעהו יעזורו". יסודות אלה הכרחיים יותר ויותר כדי להתקיים ולהמשיך לחיות כאן. העיקר העומד לפנינו הוא חינוך העם להיות "עם חדש". יהודים לא יכולים לחיות יחד בגבולות מדינה אחת מפני שהם לא עם אחד. אנחנו לא עם כמו כל העמים האחרים שיש להם יסודות גשמיים וזה מספיק להם. אצלנו אין יסודות גשמיים. לא מן הסתם עברנו ממקום למקום והיינו בכל מיני מצבים במשך ההיסטוריה שלנו לכן עלינו קודם כל לחשוב לא על ממשלה חדשה אלא על הצורה העתידית של העם ומדינה.

שאלה: מהי תוכנית המקסימום של מדינת ישראל?

תשובתי: תוכנית המקסימום זה להגיע להיות עַם שקיים לפי החוק של "ואהבת לרעך כמוך", עם שנותן דוגמה לכל אומות העולם איך להתקיים כך, ומוכן לחבר לעצמו את כל בני האדם, קבוצות או יחידים שחיים לפי אותו חוק ותנאי, "ואהבת לרעך כמוך".

שאלה: מהי תוכנית המינימום? מה אפשר עכשיו ליישם בעם ישראל?

תשובתי: לחלק את הממשלה לשני חלקים, חלק אחד שדואג לקיום היום יומי הנוכחי, וחלק שני שדואג לעתיד, להתפתחות האומה.

הערה: במה תעסוק המחלקה השנייה, מה עליה לעשות?

תגובה: המחלקה השנייה תעסוק בחינוך העם. היא תחדיר בכל מיני צורות ורמות לעם, החל מגן הילדים דרך בתי הספר והאוניברסיטאות, במקומות העבודה ואפילו בבתי אבות, את התוכנית לבניית עַם העתיד.

 

מתוך ישיבת כתבים, 13.6.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest