דף הבית / אקטואליה / כיצד להיערך לקראת המכה הבאה?

כיצד להיערך לקראת המכה הבאה?

שאלה: למה המכות מגיעות עלינו בגלים?

תשובתי: זה תמיד כך, כדי לתת לבני אדם להתאושש ולהיות מוכנים למכה הבאה.

שאלה: מה יש בזמן ההפוגה שעוזר לנו לעכל את המכה?

תשובתי: יש זמן חופשי. כשאתה לא נמצא תחת מכות נמרצות, יש לך זמן לחשוב מה קורה לך? למה? איך צריך להגיב כדי שזה לא יקרה? וכן הלאה. לאט לאט זה נקלט.

שאלה: איך צריך להיערך לקראת מכה?

תשובתי: צריך לעשות מה שנקרא "שיעורי בית". מה קורה? למה זה קרה? מה הטבע רוצה מאיתנו? מה אומרים החכמים על זה? ואז נגיע אולי לאיזשהו חשבון שאם נממש אותו, יכול להיות שהמכה הבאה תגיע כבר בצורה קלה יותר.

שאלה: אבל המכה הבאה בטוח תבוא והיא תמיד חזקה יותר וקשה יותר, אחרת בצורה מהותית כמו שאתה אומר, ואני לא יכול להיערך לקראתה, היא תבוא. כמו למשל מגפת הקורונה, אף אחד לא חזה דבר כזה. אז איך אני יכול להיערך למכה הבאה?

תשובתי: לא. חכמת הקבלה מגלה לנו שהמכות יהיו, והסיבה לכל המכות זה הפירוד בין בני אדם. אנחנו ביחסים של שנאה הדדית במקום ב"ואהבת לרעך כמוך", זאת הסיבה לכל המכות. ולכן התרופה יכולה להיות רק אחת, אם נתקרב זה לזה ונהיה כולנו אגודה אחת, פחות או יותר. פחות נשנא זה את זה, פחות נתחרה זה בזה, אף אחד לא יבנה את הצלחה שלו על הסבל של האחר, זה כבר מספיק. נחשוב איך אנחנו בונים חברה סבלנית, חברה שדואגת לכל החברים בה, אז כבר יהיה אחרת. המכות האלה לאט לאט יובילו אותנו למצב הזה.

שאלה: והיחס הזה ירכך את המכה הבאה, את עוצמת המכה הבאה?

תשובתי: היחס הזה יבטל את המכה הבאה.

 

מתוך ישיבת כתבים, 8.6.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest