דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המילוי הפנימי מכבה את הצרכים החיצוניים

המילוי הפנימי מכבה את הצרכים החיצוניים

שאלה: נכון לעכשיו, המניע העיקרי לעבודה בארגון רגיל הוא המניע הכלכלי. מה צריך להיות המניע בארגון להפצת השיטה האינטגרלית?

תשובתי: בארגון להפצת השיטה האינטגרלית לא יכול להיות מניע כלכלי. על האדם לקבל שכר בדיוק במידה כזאת, שלא ירגיש שום חסרונות מיוחדים. אם כל החיים שלו הם בחיבור אינטגרלי, אז מספיק לו לפרנס את משפחתו ברמת קיום רגילה. והעבודה עם צוות טוב, הרגשת המילוי (כמובן אם משפחתו לא לוחצת עליו עם דרישות מוגזמות כלשהן), צריכה לספק אותו בהחלט ואפילו לתת הרגשת שמחה.

אני לא חושב שהמניע הכלכלי יהיה הדבר העיקרי. אם נוצרות בארגון רזרבות גדולות, אז אפשר להעלות ביחס שווה את תקרת המשכורות כדי שהאדם ירגיש יותר חופשי. אבל, באופן כללי, המשכורת צריכה להיות שווה לכולם, גם למי שנותן הרצאות וגם לעוזר שלו שנושא אחריו את הציוד לאירועים השונים וגם לאנשים שעוזרים בסדנאות וגם לכל העובדים הטכניים.

בחברה האינטגרלית צריכים לשמור על העיקרון של עבודה ושכר שווים. כי אחד מלמד, מפני שיש לו תכונות כאלה מהטבע, ומישהו אחר קיבל מהטבע יכולת לסחוב. אני לא מסוגל לסחוב והוא לא יודע ללמד ועל ידי זה אנחנו משלימים זה את זה, כל אחד משקיע במידת יכולתו. לכן, המשכורת צריכה להיות שווה.

אבל היא יכולה להשתנות בהתאם למצב המשפחתי. אם נניח למישהו יש חמישה ילדים ולמישהו אחר יש משפחה נוספת ועליו לשלם גם דמי מזונות, אז בהתאם לזה אנחנו צריכים לעדכן את המשכורת ולעשות משהו כדי שהחברים לא יצטרכו לחשוב על כך ושזה לא ילחץ עליהם.

בעל הסולם כותב, שאנשים צריכים לקבל משכורת שווה סמלית. אם יש לי שני ילדים, אישה והורים מבוגרים, אז ברור שעליי לקבל משכורת פי שניים מאשר רווק צעיר ובריא, וזה יהיה נורמה, ולא ייחשב שאני מקבל מעל הנורמה.

נכון להיום בארגון שלנו גם רווק וגם מי שיש לו המון ילדים מקבלים אותה המשכורת. לפי דעתי זה לא נכון. אבל כדי להתחיל לשנות את המשכורת, אנחנו צריכים לדאוג ל"כרית" פיננסית, ובינתיים אין לנו.

ברגע שתהיינה הזדמנויות פיננסיות חדשות, אנחנו נעבור לשינוי מותנה. כולם צריכים להיות פחות או יותר שווים. לכן, המשכורת לא צריכה להיות תלויה בעבודת האדם, אלא באותן הנסיבות שנוצרות מסביבו.

התייחסות: נניח שאני גר בניו-יורק ומלמד את השיטה שלנו, מלמד את האנשים. אבל אני התרגלתי בגלל תנאי החיים להתקיים ברמה חברתית מעט שונה מהסף הכללי של הארגון שלנו.

תשובתי: אז אתה עדיין לא מוכן ואנחנו נחכה עד שאתה תגיע לנורמה.

כי אם אתה עוסק בהפצה האינטגרלית, אתה מאבד את הצורך במותרות ואתה מסתפק בלית ברירה בתנאים הרגילים. אתה לא צריך להשוויץ במסעדה ולהתלבש לפי צו האופנה (רק אם זה הכרחי להיות ייצוגי ולא יותר מזה). אתה צריך רק את מה שנחוץ לעבודה: בגדים נוחים ונקיים וכלכלה רגילה. המילוי הפנימי יכבה את הצורך החיצוני.

המניע העיקרי בחברה האינטגרלית הוא התוצאה, חשיבות המטרה, החיבור, התענוג מהעבודה שאתה עושה, מהתוצאה ומהתהליך.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים", 17.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
פיתוח קריירה: אישי או כללי?
עתידו של העסק המודרני
מפעל אידיאלי של החברה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest