דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לקראת חשיבה אינטגרלית

לקראת חשיבה אינטגרלית

שאלה: נניח, שאדם עבר קורס בן עשרה מפגשים של החינוך האינטגרלי. באיזו צורה הוא יכול להפיץ את הידע הזה הלאה?

תשובה: אני לא חושב שקורס של עשרה מפגשים מאפשר לאדם להפיץ הלאה, גם אם הוא פסיכולוג ותפס את הרעיון המרכזי .

הוא בכל זאת חייב לחשוב בצורה אינטגרלית לפחות במידה מסוימת, ולא רק לדעת לבנות קשר עם אחרים (לפסיכולוגים, אולי יש יכולת הזאת), הוא צריך לדעת לקראת מה הוא מוביל אותם, לשם מה הוא עובד, אחרת, לא יהיה לו שום כוח פנימי. גם אם הוא יעשה כל דבר שאתם עושים בצורה מכאנית, אני לא רואה בזה שום אפשרות לקבל תוצאות חיוביות. לכם יש משהו שאין לו.

לכן, הוא יסטה מהדרך והכול ישתבש, הוא יאמץ את השיטה שלנו ויהפוך אותה למשהו אחר. הוא בכל זאת חייב לחיות את השיטה.

גם אם אין לאדם "נקודה שבלב", הוא עדיין צריך לעבור הכשרה מקיפה. לכל הפחות, קורס של שנה.

שאלה: אתה אומר שלאנשים צריכים להיות מטרה נעלה. הם צריכים לחיות את זה. לשם מה הם יצטרכו להפיץ?

תשובה: אנחנו לא אומרים להם שהעולם והמשבר דורשים את זה. אנחנו מסבירים את המבנה של מערכת הבריאה, מערכת האינטראקציה בין האדם לעולם. ואז מתברר להם שהאדם צריך להיות בנוי דווקא בצורה כזאת ולא אחרת, שהוא חייב להשתלב בתמונה הכללית של העולם, ורק אז אנחנו נגיע לאיזון, ורק אז נהיה בקשר הנכון, רק אז נהפוך לאנשים בריאים נפשית וגופנית.

אנחנו צריכים להביא את האנשים לזה בהדרגה, לא להטיף להם אלא להוביל אותם להארה. ופתאום יהיה להם ברור מהי הסיבה לכל המחלות והבעיות – הבעיה היא ביחסים שלנו עם המערכת המאוחדת של הטבע. ואז הם יראו למה צריכות להיות מכוונות כל הפעולות שלהם. מתוך ההבנה של התמונה הגלובלית הם יתחילו להבין מהי, למשל, בריאות נפשית מוחלטת, או מהן הבעיות במשפחה ובחינוך.

כל זה צריך להסתכם באיזון עם הטבע, בלהיות דומה לו. ולהיות דומה אפשר דרך שיתוף פעולה, בעוד ששיתוף פעולה הוא ערבות הדדית, קשר הדדי, אהבה הדדית.

ניתן להציג את זה לאנשים כהרמוניה אוניברסלית, שלמענה הם צריכים ללמוד ולהפיץ. אני לא יודע באיזה מידה ניתן לדבר איתם על הנשמה, על אף שהיום כבר שום דבר אינו מוסתר.

שאלה: האם צריך להיות משהו במטרה זו שמכוון אותם לרוחניות?

תשובה: לרוב האנשים זה לא הכרחי לשאוף לקטגוריות רוחניות גרידא, מה שחשוב להם, זה העולם כתמונה אידיאלית, ההרמוניה של האנושות עם הטבע כולו. יש אנשים שאכפת להם מזה. עם זאת, הם לא צריכים להגיע לגבהים מסוימים, הרי, תחושת האחריות הבסיסית כלפי האנושות במידה מסוימת טמונה בכל אדם.

אם אתה תאמר: "תתרום דולר כדי שהרמוניה תשרה בעולם", הוא ייתן את הדולר הזה. אבל להקריב את עצמו הוא לא יסכים.

שאלה: מה טוב יותר לעשות בתנאים שבהם המשאבים מוגבלים, האם לספר על זה תוך שעתיים, נניח, למאה מורים, או להביא לרמה גבוהה שני מורים?

תשובה: אתה לא יכול להיות בטוח שאם אתה תעבוד עם שניים במשך כמה חודשים, אתה תשיג את התוצאה הרצויה. ואם אתה תאיר את עיניהם של מאה אנשים, יש תקווה שלפחות דרך מישהו השיטה שלנו תמשיך להתפשט.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 16.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הכול בידיים שלנו
טיפול יסודי
העברה של המסר האינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest