דף הבית / כלכלה / כסף / המחאה העולמית – דיווח

המחאה העולמית – דיווח

ידיעה: "מחאות כנגד המדיניות הכלכלית של השלטונות התקיימו אתמול בשורה שלמה של מדינות, על פי המודל של התנועה האמריקאית "לכבוש את וול סטריט!" ב-951 ערים ב-82 מדינות בעולם. המפגינים צעקו סיסמאות שמוחות כנגד צמצום ההוצאות החברתיות במסגרת המאבק במשבר הכלכלי.

בפיליפינים משתתפי העצרת מול שגרירות ארה"ב מחו כנגד "האימפריאליזם האמריקאי". בלונדון כמה אלפי אנשים ניסו להסתער על הבורסה לניירות ערך.

בפרנקפורט משתתפי העצרת מול הבנק המרכזי האירופי (ECB) הניפו שלטים עם הכיתוב: "אתם משחקים עם החיים שלנו" וכן "אתם מבזבזים את העתיד שלנו". באיטליה יצאו לרחובות כ-200,000 בני אדם. הקיצוניים מביניהם החלו לנפץ חלונות ראווה ולהשליך בקבוקי תבערה על מכוניות.

במדריד השתתפו בהפגנות כחצי מיליון איש. הכול עבר בשלום.

בני יורק, קרוב ל-5,000 איש ערכו עצרת ב-Times Square. ה-BBC מדווח שחלק מהמפגינים ניסו לפלס את דרכם למשרדי Citibank.

תנועת "לכבוש את וול סטריט!" נוסדה בארה"ב בקיץ האחרון. מארגניה שאבו השראה מהדוגמא של המהפכות בעולם הערבי. אין למפגינים הנהגה אחידה. לצורך יצירת קשר ביניהם הם משתמשים ב"טוויטר". הסיסמאות המשותפות מאחדות אותם. הם טוענים שהמוסדות הפיננסיים אשמים במשבר הפיננסי ומבקרים את תמיכתה של הממשלה בהם".

התייחסותי: לא לשלטונות ולא למפגינים אין את הידע על הסיבה, המגמה והמטרה של המשבר/המחלה. ולכן גם אין להם את ההבנה על שיטת הריפוי. המחאות יעזרו רק להחריף את הרגשת המבוי הסתום. אך יש צורך להפיץ את הידע על הסיבה האמיתית למה שקורה עם האנושות. בהדרגה, לפי מידת חוסר האונים ואובדן העצות, הם ישמעו ויקבלו את ההחלטה הנכונה. השאלה – מתי…

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה למען השלום
בכל רחבי העולם מתעוררות מחאות
שביתות ומהומות בכל העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest