דף הבית / כלכלה / כסף / לא רק הכלכלה צריכה להשתנות

לא רק הכלכלה צריכה להשתנות

דעתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה: "כלכלת ארה"ב שוב הזדעזעה השנה, בגלל שורה של סיבות. "הכלכלה שלנו זקוקה לניעור דחוף. לבעיות באירופה יכולות להיות השלכות ממשיות על הכלכלה שלנו, ודווקא ברגע שבו היא כל כך שברירית…

האנשים היו יותר אופטימיים בתחילת השנה הזאת… אם נתבונן בכל התמונה, אין שום ספק שהכלכלה שלנו היום חלשה יותר בהשוואה לתחילת השנה. כל כלכלן שיבחן את המצב יגיד שכדי לתקן אותו מוכרחים לתמרץ את הביקוש הצרכני, לתמוך בעסקים הקטנים ולהילחם באבטלה.

כל המטרות הללו יושגו על ידי הצעת החוק למלחמה באבטלה. ההפגנות משקפות את חוסר שביעות הרצון של העם האמריקאי מאופן תפקוד המערכת הפיננסית במדינה. התנועה הזאת משקפת את הפחד של האמריקאים מפני משבר פיננסי. המוחים הם הקול של אותם אנשים רבים שמאוכזבים מהאופן שבו מתפקדת המערכת הפיננסית שלנו".

התייחסותי: – "מוכרחים לתמרץ את הביקוש הצרכני" – זה רק יחריף את המשבר! צריך להביא במהירות את הכלכלה הקפיטליסטית, הכלכלה של הצריכה הבלתי מרוסנת, לכלכלה של צריכה חכמה, מאוזנת עם הטבע. הצעדים הראשונים של השינוי הזה יבטלו את המשבר, מאחר והוא נגרם כתוצאה מחוסר ההתאמה שלנו לטבע האינטגרלי, בראש ובראשונה על ידי הצריכה מעל לרמת ההכרחיות.

– "הצעת החוק למלחמה באבטלה" – כל תושבי המדינה מוכרחים לעבוד 8 שעות כל יום, ומהם כמה שעות ביום בעבודות הנחוצות לחברה, ואת שאר הזמן יש להעביר בלימוד הנחוץ לכולם, שגם הוא נחשב לעבודה: לימוד העקרונות של העולם החדש, הגלובלי והאינטגרלי, והאיחוד הדרוש תחת תנאי הערבות ההדדית.

– "המוחים… מאוכזבים מהאופן שבו מתפקדת המערכת הפיננסית שלנו" – לא המערכת הפיננסית, אלא הממשלה!

ידיעות קודמות בנושא:
אובמה יכול להבטיח, אבל אין לו את המשאבים
אובמה הציב אולטימטום
ארהʺב ממשיכה לחוות משבר כלכלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest