דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / המדע של משמעות החיים

המדע של משמעות החיים

המדע של משמעות החייםתגובתה של שקמה: עוד בהיותי ילדה הייתי יצור מאוד סקרן לדעת מאיפה ואיך דברים מתרחשים. גדלתי והתחלתי תואר ראשון בביולוגיה. עכשיו אני כבר שנה שלישית, אבל עדיין מתוסכלת. באוניברסיטה מדברים המון על מבנים מרחביים ופונקציות, גנים ופקטורים… בקיצור המון על ה"איך" ו"איפה" אבל לא על "למה", "מה המהות"? מה מעבר למבנים, הגנים, הפונקציות והאיתותים… אני מרגישה כמו בבניית פאזל ארוך ומתיש שמתחילים מהמסגרת או מחלקים פזורים, אבל עדיין אין ה bigger picture, את העיקר. כאילו לקחו את הדבר הכי עמוק בעולם ומתעסקים בחיצוניות הדבר ולא במהותו…
התייחסותי: כך גם אני נפרדתי מהמדעים ועברתי לחכמת הקבלה. בהתחלה קיוויתי למצוא במדע את מהות החיים, אחר כך הבנתי שמדעים כלל לא עוסקים בזה, הם רק אוספים חומר ניסויי. עקב כך הרבה אנשים עזבו בעבר את המדעים לפילוסופיה, אבל שם ישנה התרחקות עוד יותר גדולה מהמהות – כי מתעסקים בצורה מופשטת מחומר. בדומה לך, גם אני לא ידעתי היכן למצוא את משמעות החיים! עסקתי בדת, חיפשתי – עד שמצאתי את הקבלה.
דרך אגב, הבת הגדולה שלי – ד"ר בביולוגיה (גנטיקה), אבל היא מבינה את מוגבלותם של המדעים ולכן בחרה לעסוק במחקרים מוחשיים (אונקוגנטיקה).
אם מעניינת אותך משמעות החיים ואינך מוכנה להסתפק בפחות – התשובה היא רק בחכמת הקבלה.

5 comments

  1. איילת גת

    מה לעשות אם בסביבתי היקרה (כולל המשפחה הקרובה) לאף אחד אין את הנקודה שבלב? כולם חושבים שאני משוגעת ובכל הסבר שאוכל לתת הם רק יעמיקו את המחשבה הזאת. אני רואה המון סבל ויש לי כל כך המון מה לומר, להציע ולעזור אך אין מי שישמע. יש לי גם המון הצעות לשיתוף איתכם. בעיקר בעניין חינוך ולימוד הילדים וגם נשים.

  2.  אגרות קודש, בעל הסולם, אגרת 40 – 1927, עמ' קכ"ג

    השבוע קבלתי מנה כפולה של מכתבים מפרשת שלח וקרח. בשבוע שעבר לא קבלתי כל מכתב. וחשבתי שלא כתבתם היות שביום ג' פרשת קרח מלאה שנה מיום שעזבתי אתכם

    http://www.kab.co.il/heb/layout/set/trans_page/content/view/full/8750

  3. לאיילת גת

    פני לכתובת הבאה shglizerin@gmail.com

    שוש גליצרין עוסקת בהקמת תוכניות חשיבה לילדים,

    נ.ב.

    שמחה שאת פה, זוכרת לטובה את השיחה שלנו בקונגרס על תור ותורה עם קארין מהולנד, ועל עולם הנקודים.(ואת עזרתך לקארין בענין הברור כאמור וד"ל) 

    באהבה רבה,

    אתי

  4. הי איילת,

    גם במקרה שלי, משפחתי חשבה בתחילה שהשתגעתי – כשהתחלתי ללמוד קבלה וגם להסביר לבתי (שהתעניינה בכך) במה המדובר.

    לאחר מספר חודשים, כשקלטו שאני לא יורדת מזה, אמי היקרה רצתה לבוא להרצאות הרב של ימי ג' בכדי לראות במה המדובר.

    לאחר שהגיעה למספר הרצאות, על אף שכמעט לא הבינה מאומה, היא ציינה בפניי שזה בהחלט עושה לה טוב. אז גם אם היא לא מתעניינת בלימוד, מספיק שהיא מכוונת את מחשבותיה גם בכיוון זה, זה כבר מאיץ את ההתפתחות האישית שלה לעבר מטרת הבריאה.

    אז לגבי המעגל החיצוני בחייך – אל תאמרי נואש, אם הסביבה בכל זאת דוחה זאת, אין בעיה – תמשיכי בשלך ואל תשוחחי אתם על נושאים שבלאוו הכי לא קרובים אליהם. תני לאסימון ליפול…

    לגבי רעיונות בנושא חינוך / לימוד וכו', אני ממליצה לך לפנות לאופציית "צרו קשר" באתר בני ברוך http://www.kab.co.il ולכתוב להם על כך. אולי תוכלי להשפיע בהפצה דרך הנושאים שהזכרת.

    בהצלחה יקירה

  5. אופססססס אתי יקירתי,

    רק עכשיו ראיתי את המודעה בה את מפנה את איילת לכתובת הנכונה, תודה לך Wink

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest