דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / המדעים הם השגת הבורא

המדעים הם השגת הבורא

מיכאל לייטמן

שאלה: מדוע אתה טוען שכל המדעים הם תוצאה של חוכמת הקבלה?

תשובה: חוכמת הקבלה נולדה בבבל העתיקה לפני 4500 שנה. כל המדע הגשמי הגיע אלינו מתוך חוכמת הקבלה. בעזרת המדעים הגשמיים, אנחנו משיגים את הטבע, את הבורא, כי הטבע והבורא הם היינו הך.

אם אנחנו משיגים את הפעולות של הבורא בתוך הרצון לקבל, בתוך האגו שלנו, זה נקרא מדע רגיל, גשמי, זאת אומרת שאנחנו משיגים את הבורא בתוך הרצון הגשמי, המוחשי. אבל, אם אנחנו רוצים להבין את הבורא, את מטרתו ואת המערכת שבעזרתה הוא שולט עלינו, להשיג אותו ואת הפעולות שמקורן בו עצמו, ולגלות את המהות הפנימית של הפעולות האלה, אז אנחנו צריכים להפוך להיות כמוהו, בתוך הרצון להשפיע, ואז מתגלה לנו חוכמה על הבורא, חוכמת הקבלה!

הכול מגיע מהבורא ואת הכול אני משיג בתוך הרצונות שלי. אם הרצונות האלה הם על מנת לקבל, אז אני משיג את המדעים הרגילים, הטבעיים, הרי נולדתי עם כאלה רצונות. ואם הרצונות שלי כבר מתוקנים, דומים בתכונותיהם לבורא, אז אני מגלה את האמת, את פעולותיו האמיתיות, כי אני כבר לא מנוגד לו. במידת ההשתוות שלי אליו אני משיג את הפעולות שלו, את הכוונות שלו, את הרצונות שלו, את כל התכנית שלו ואת המימוש שלה!

אני משיג את זה על עצמי, על ידי השתוות הצורה. לכן חוכמת הקבלה, שקולטת את עולמו של הבורא באותה צורה כמוהו, נקראת חוכמת האמת.

kab_sifria_40.jpg שיעורים על פי המאמר "חכמת ישראל בערך חכמת חיצוניים"

פוסטים קודמים בנושא:
הקבלה – מציאותית יותר מכל המדעים
כשהשפחה הרעה שולטת
מספיק להזיק לעצמך!
שורש כל המדעים
פוסטים נוספים במדור: חושבים מדע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest