דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / המבקש שלא עבור עצמו, מקבל פי שניים

המבקש שלא עבור עצמו, מקבל פי שניים

הרוחניות מתחילה מצמצום. "צמצום", זה נקרא, שהאדם לא מבקש שום דבר עבור עצמו. הרצון שלו סגור לתענוג עצמי והוא משתמש בו רק בעל מנת להשפיע. אם יש אפשרות להשפיע, אז הוא משתמש בה, ואם לא, אז לא משתמש, כאילו שעובד בו מתג, טריגר, שמעביר רק לכיוון אחד.

בדומה למחשב, שבו יכול להיות מצב של "0" או של "1" ושום דבר יותר. אם אין למי להשפיע, אז זה "0", ואם יש למי להשפיע אז זה "1", כלומר אני פותח את עצמי, מקבל חסרונות של הזולת ומעביר אותם לבורא. בצורה כזאת עובדת "מלכות" שרוצה להידמות ל"בינה". היא מצמצמת את הרצון העצמי שלה, סוגרת לשימוש למען עצמי, אבל דווקא הודות לזה מסוגלת להרגיש את החסרונות של האחרים. זה נקרא גם: "עשה רצונך כרצונו", רק כלפי הנבראים.

בכך שאני רוכש רצונות של הזולת אני מעביר אותם לבורא כמו תפילה, מ"ן, ומקבל עליה תשובה לפי הכלל: "הבכור נוטל פי שניים", עבור עצמו ועבור התחתון. אני בעצמי לא צריך שום דבר, אבל אני מקבל פי שניים מפני שהרצון שלי השתנה ועכשיו כולל בתוכו את החיסרון של הזולת. באופן כזה אני ממלא גם את עצמי וגם אותו.

אני ממלא את הרצון להשפיע שלי, ולא את הרצון לקבל! ולאחר שאני מעביר רצון להשפיע לזולת, תחילה אני מעביר אליו את המאור המחזיר למוטב, כולל אותו בתוכי, כלומר מצרף אותו אליי כמו לאח"פ דעליון. וכאשר הוא מוכן לבטל את עצמו כלפיי, אז אני מעביר לו כוח שמאפשר לו לבנות "כלי" משלו ולקבל מילוי עצמי.

יוצא, שהעבודה שלנו עם הקהל מתחלקת להרבה שלבים. קודם כל, אנחנו צריכים לעבוד בינינו כדי לרכוש רצון להשפיע לקהל. והוא צריך להיות לא רצון להשפיע למען תענוג עצמי, אלא באמת בעל מנת להשפיע. אני עובד עם הרצון לקבל שלי רק בעל מנת להשפיע.

כך אנחנו מעבירים לקהל התעוררות והם מתפעלים מזה שהם יכולים לממש את הרצונות האגואיסטיים שלהם. אבל בזכות החיבור איתנו וההתכללות ההדדית, הם מקבלים את כוח התיקון ומתקנים את הרצונות שלהם. ואז אנחנו יכולים להעלות תפילה כפולה, מ"ן, לקבל תשובה כפולה: עבור עצמנו ועבור אלה שביקשנו עבורם, ולמלא את כלי הקבלה המשותפים שלנו.

מתוך הכנה לשיעור, 21.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כל המצטער עם הציבור זוכה לנחמה
חשובים הקשרים ב"רשת הקריסטלים"
המתפלל עבור חברו זוכה תחילה

One comment

  1. רון בילביץ'

    אדון לייטמן אתה בן אדם מדהים. אני לא מפסיק לקרוא טקסטים שלך ולהקשיב להרצאות, אתה פשוט מסדר את כל ההוויה הפנימית שלי במגירות ומלמד אותי לחיות בצורה תקינה. אני מתפתח איתך כל כך מהר ויציב. בעזרת השם אני מקווה לפגוש אותך מתישהו ולדבר איתך. זה יהיה לי העונג. אני רוצה להעניק לך את הערכת התודה שלי כלפייך, מכל הלב, שאני בעצם אומר אותה בלב כל יום. אבל היום החלטתי לכתוב. תודה מר לייטמן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest