דף הבית / חינוך, ילדים / הכול נוצר על ידי הכוח היחיד של הטבע

הכול נוצר על ידי הכוח היחיד של הטבע

שאלה: מה היה יכול לשמש כבסיס מדעי של החברה האינטגרלית, אם מתוך התמונה השלמה של המציאות אנחנו נוציא את המושגים כמו, "כוחות רוחניים" ו"בורא"?

תשובה: עלינו להציג את הכוח שנקרא ה"טבע", כלומר, הכוח, המחשבה, התוכנית, המטרה, שקיימת בטבע ופועלת, בכך שהיא יוצרת ומפתחת את האבולוציה לא בצורה פשוטה מכנית על פי איזה פרמטרים אקראיים. אפילו המדע המודרני מדגיש, שעל מנת שכל זה יתאסף יחד לדבר אחיד שלם, לחיים מאורגנים ביקום מאורגן, כל הפרמטרים, כולל כוח הכבידה וקבועים אחרים מכל מיני סוגים, היו צריכים להתארגן בחיבור כזה מיוחד ונפלא, שבלתי אפשרי ליצור אותו באופן מלאכותי.

על סמך כל מה שהיום אנו מוצאים בטבע, ניתן להסיק שיש כוח אחד אינטגרלי שמניע את כל זה. לא נקרא לו "בורא", "אלוקים", אנחנו לא ניתן לו איזו משמעות מיסטית ולא נסתמך על גילויים מסוימים של אנשים מסוימים בעבר, אלא נצא ממה שאנחנו בעצם צופים ורואים סביבנו.

אנחנו צופים בתהליך התפתחות קפדני מאוד, הדרגתי, על פי סיבה ומסובב, ואנחנו רואים שכל הטבע מחובר וקשור, ולכן הכוח שמנהל אותנו ומניע אל מטרה מסוימת, חייב להיות מאוחד.

אנחנו לא יודעים מה היא המטרה הזאת. אנחנו יכולים רק לצפות בה, אחרי שכבר עברנו דרך מסוימת ויכולים להסיק לפחות כמה מסקנות.

ואף על פי שאנחנו במילא לא יכולים עדיין לשפוט את העתיד שלנו, אנחנו לפחות יכולים להסיק מסקנה על קיומו של הכוח האחיד של הטבע, שגם נקרא לו ה"טבע". אנחנו רק צריכים להוסיף לו תוכנית, כוונה, מחשבה, כל מה שיש בתוכנו, כי אם אנחנו נוצרנו, אז כל מה שיש בתוכנו, כמובן, צריך להיות גם בכוח הזה.

על ידי הפיתוח ההדרגתי הכוח הזה מוביל אותנו למצב שאנחנו שואפים להבין ולגלות אותו. מתגלים בנו רצונות שבאופן כללי גם באים ממנו, הכול נוצר על ידי הכוח הזה. לכן, אנחנו צריכים באיזושהי דרך לכוון את עצמינו לגילוי של הכוח הזה.

הייתי קורא לו "כוח עליון", משום שהוא מעלינו, מעבר לתודעה שלנו, לרגשות שלנו, מעבר למה שאנחנו היום עדיין לא חווים. אבל כנראה, יש לנו אפשרויות ויכולות להשיג את כוונתו, מטרתו ותוכניתו, ובכך להבין כיצד בכל זאת עלינו להמשיך להתפתח.

מכיוון שאנחנו נזר הבריאה, מכל מה שקורה לנו אנחנו רואים איך בכל פעם אנחנו נתקעים ומרגישים כל מיני מכשולים ובעיות. אנחנו יכולים לזהות אותם, לנתח, לברר אותם, ולהרכיב מכל זה ידע מסוים.

למעשה, אנחנו לא מכירים את התוכנית של הטבע, אבל, באופן עקרוני, ברור שאחת ממטרותיו היא לברוא את האדם והחברה, שיתחילו באמת להבין את התוכנית של הטבע ולפעול בהתאם לה.

בצורה כזאת היינו עולים לרמה של הכוח הזה, היינו מגלים אותו ואת עצמינו, והיינו מתפתחים לא על ידי מאיצים, כאשר מתפתחים משום שנדחפים קדימה על ידי הסבל, אלא היינו במודע, כפי שראוי לבני אדם, מתקדמים לעבר המטרה שכבר נחקרה על ידינו ומוכרת לנו.

מתוך התוכנית "העולם האינטגרלי, הנוסחה של החברה האינטגרלית", 01.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הטבע אינו ניתן לחלוקה
להתיידד עם השכל של הבריאה
שני כוחות – חוק אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest