דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול לטובה – אם רק נתרומם קצת

הכול לטובה – אם רק נתרומם קצת

שאלה: הבורא נסתר, ובמקומו יש לי את הקבוצה. כיצד ניתן לראות בה רק השפעה?

תשובתי: בקבוצה תמיד קיימות הפרעות, ודווקא בעזרתן אנחנו יכולים לתרגל ולהתאמן בצורה מצוינת בלהידמות לבורא. כל דבר שלילי צריך לנצל בצורה מדויקת לפי ייעודו, כדי להופכו לדבר חיובי.

הכול לטובה – צריך רק לפעול בצורה נכונה מבלי לסגת ולהסתלק מהמתרחש ולבנות יחס נכון אליו. "הכול לטובה", זה לא אומר שאנחנו מראש משלימים עם הבלתי נמנע, כפי שזה נהוג. לא, על פני ההפרעה, על פני הדוגמה שקיבלתי, אני קודם כל צריך להבחין בנקודה הסופית, במצב המתוקן. ואז אני אמצא שיטה להפוך את הלא נכון לנכון, לאָחֵד את עצמי של היום, את ההפרעה המחוברת עם החברים, עם הבורא או אפילו עם הנסיבות האישיות, ואת מטרת הבריאה.

אני אמצא כיצד לתקן כל בחינה: רצון, כוונה, מחשבה, אירוע, אצליח לא רק להצדיק אותו ולשייכו לזכותו של הבורא, אלא גם לחבר אל הקשר עימו. אני אבין, עד כמה אני צריך לשנות את הרצון שלי ואת צורת המחשבה ביחס למקרה הנתון, עד כמה צריך לשנות את תפיסתי, כדי שבסופו של דבר לראות שהבורא הביא לי רק טוב. והסימן לכך תהיה השׂמחה, אני שׂמח שהבורא נתן לי הזדמנות להתקרב אליו עוד קצת. כך בהדרגה המאמצים שלנו מצטברים לרכוש גדול.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 28.11.2010

One comment

  1. אולי צריך לבקש את המאור המחזיר למוטב, למקום שהכי קשה לי(ביחס שלי לאחרים). איפה שהכי קשה לי,זה נגד מטרת הבריאה,נגד הבורא. וקשה לי כי אני לא מוכן לבטל את עצמי עד כדי כך,או לא מוכן לתת לאחר מה שאני רוצה לעצמי. אני יכול לנסות לרצות שינוי ואני תמיד ייפול לרצון לקבל,לאגו. וכנראה שאם אני ישיג את האמת, אז בוודאי שאני יצדיק את הבורא והודה לו על כך שעזר לי לצאת מהמצב השיקרי. אנחנו זקוקים לאור התיקון! אי אפשר אחרת!
    בהצלחה לכולם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest