דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזמנתם סיור לעולם הרוחני?

הזמנתם סיור לעולם הרוחני?

שאלה: איך אני צריך להרגיש את כל המונחים הקבליים האלה שאנחנו לומדים בתלמוד עשר הספירות, למשל, נה"י או נפש?

תשובתי: כשתתחיל להשיג את העולם הרוחני, אתה תתחיל להרגיש את האור הזה, שאותו אתה תכנה בשם נה"י, או אור הנפש. אתה תרגיש את זה! ואז גם תבין על מה כותבים המקובלים.

זה נקרא "נשמת אדם תלמדנו". אתה תרגיש, ומתוך ההרגשה שלך אתה גם תבין כיצד זה נקרא. כמו שאתה מגיע לעיר זרה, מסתכל על כל מיני מבנים שלא ניתן לזהותם מבחוץ ואומר: "זה תיאטרון. הוא נבנה לפני 300 שנה. וזה מוזיאון", וכך אתה מתאר את כל מה שאתה רואה. כשאתה מזהה אותם, אתה מגלה את השמות שלהם, את המהות שלהם, את הכול.

זו נקראת השגה רוחנית, וזה נקרא שנשמתו של האדם מלמדת אותו. כאילו שבתוכך קיים איזשהו מדריך שמלמד אותך, הנשמה שלך. הרי אתה מתחבר לאותם המקורות. מהיכן המקובלים קיבלו את כל הידע הזה? – רק מתוך השגתם. מהיכן לקח את זה אדם הראשון, שהיה האדם הראשון שהשיג את הרוחניות? – התגלה לו העולם הפנימי שלו, העולם הרוחני. זה לא אותו העולם המדומה, שמצטייר לנו כמו העולם שלנו, בתוך המעטפת החיצונית של הגוף שלנו. כשאנחנו חודרים פנימה, אנחנו רואים את העולם הרוחני. ושָם הכול התגלה לאדם הראשון. ואז הוא התחיל לקרוא בשמות לכל חלקי המציאות הזאת. כך גם אתה תדע כיצד נקרא כל אלמנט של העולם הרוחני.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המפתח להבנה
להבין בלב
אתם תראו ולא אף אחד אחר…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest