דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבקשה: "אני רוצה לחיות!"

הבקשה: "אני רוצה לחיות!"

האח"פ של העליון מיועד כדי להעביר למעלה את הבקשות (מ"ן) של התחתון. העליון הוא "יותר פנימי" ביחס לתחתון, ולפי הציור נראה לנו שהתחתון יותר גדול ממנו. אך רק נדמה לנו שהתחתון חובק את העליון כשהוא מתלבש עליו. הוא מתלבש מבחוץ דווקא בלל חוסר התיקון שלו.

והאח"פ של העליון הוא יותר פנימי, יותר נסתר ובלתי נתפס, הוא הרבה יותר חזק וגדול באופן אין-סופי מהתחתון. לכן האח"פ של העליון מרגיש ולוקח מג"ע של התחתון את הבקשה, את המ"ן הכלול בהן.

ג"ע של התחתון אינן יכולות לבקש שום דבר בעצמן, כי הן רצון להשפיע. אך האח"פ של התחתון מעביר להן את הבקשה שלו, את הרצון להיוולד מתוך הגֵנים האינפורמטיביים (הרשימות). הרצון הזה משפיע על האח"פ של העליון, והוא מרגיש את הבקשה הזאת, שנקראת מ"ן, ומעלה אותה למעלה, לג"ע שלו.

ובתשובה לתפילה, ג"ע של העליון מושכות אור, שעובר דרכן לאח"פ של העליון, אחר כך לג"ע של התחתון ובסופו של דבר, לאח"פ של התחתון, כדי לתקן את הרשימות שלו ולהוליד את האח"פ הזה לחיים.

כל מה שחסר לנו זה הבקשה לתיקון, מ"ן. שום דבר אינו מושג בלעדיה.

מי שמתכוון לקבל על מנת להשפיע, הוא זה שמעלה מ"ן. ובקשה כזאת עולה בכל רגע, היא כל הזמן מתחדשת, פעולה אחת מייד באה אחרי השנייה. ברוחניות לא קיים חלל ריק, ואין מרווח בין הפעולות. אם זמן כלשהו עבר לשווא, ללא בקשה לתיקון, אז זהו חטא, "קליפה".

בעולם הרוחני לא קיים המושג הפיזי של הזמן שזורם בפני עצמו. אם אני תופס כל רגע בחיים שלי כהתגלות האח"פ של העליון ורוצה להידבק אליו כדי לגלות את הבורא, את ה"טוב והמיטיב", זה אומר שאני מחפש את המגע של הרצונות להשפיע (ג"ע) שלי עם האח"פ של העליון.

באותו הרגע שבו אתחיל להתייחס נכון אל העליון, אראה שהוא אינו מסתתר, אלא גלוי לפניי ומאיר לי!

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 27.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע גלגלי השיניים של הנשמות מחוברים זה לזה
הסולם מוכן, הבחירה בידיך!
"עשה את רצונו כרצונך"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest