מה לבקש מהבורא?

שאלה: לכל אדם מגיע הרגע, שבו כל מה שעזר לו לנוע ולהתפתח, הופך להיות לגמרי חסר כל ערך. מה צריך לבקש מהבורא במצב כזה?

תשובתי: כל מה שתרצה! בכל מקרה שום דבר לא יעזור. מפני שהבורא הוא הכוח האידיאלי של הטבע. זה לא איזשהו זקן שיושב בשמיים ולא איזשהו כוח שאתה יכול להשפיע עליו. ממש לא! הוא אבסולוטי, ואבסולוטי אינו יכול להשתנות. אילו הוא היה משתנה, הוא היה קודם משהו אחד, ועכשיו הוא הפך להיות טוב יותר או רע יותר. אך הוא אינו משתנה. הוא חסר כל שינוי.

לבקש מהבורא, פירושו: להפיק בתוכי רצונות חדשים. ובאופן כזה, בפעולה הקבועה שלו אני מרגיש שינויים, מפני שאני משתנה, והוא אינו משתנה אף פעם. אף פעם! הוא אינו שומע מאיתנו שום דבר, אינו רואה כלום. הוא פשוט כוח הטבע העצום, הנצחי, הקבוע והאידיאלי. אנחנו צריכים להשתנות, עד שנהפוך להיות דומים לו.

ולכן התפילות שלנו הם הדין שאנחנו דנים את עצמנו, הרצון שלנו להשתנות בעצמנו. וזו נקראת התפילה האמיתית. ואין מה לבקש ממנו. אחרת אתה תתחנן אליו: "אתה לא כל כך טוב, בבקשה, תהיה קצת יותר טוב!"

יתגלה לנו בהדרגה, שבאמת יש לנו עסק עם הטבע. הבורא הוא הטבע. ובתוך הטבע הזה רק אנחנו יכולים להשתנות. האדם הוא היחיד שיכול לשנות את עצמו. ואז נשאלת רק שאלה אחת: באיזה אופן נוכל להגיע עד למצב שבו נרגיש נצחיים ומושלמים, כמו הטבע עצמו.

מתוך הרצאה במוסקבה, בנושא "חכמת הקבלה על מפת העולם", 16.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להתפלל כדי להשתנות
עוצמת המשיכה היא לפי השתוות הצורה בריבוע
מי יעזור לי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest