דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / ההתנגדות הדתית לחכמת הקבלה

ההתנגדות הדתית לחכמת הקבלה

שאלה: מדוע קיימת כזאת התנגדות מצד העולם הדתי האורתודוקסי ללימוד חכמת הקבלה?

תשובתי: חכמת הקבלה התגלתה בזכות אדם הראשון לפני כ-5770 שנה. הוא כתב עליה ספר שנקרא "רזיאל המלאך". לימוד החכמה נמשך דרך התלמידים שלו, ולאחר עשרים דורות הופיע אברהם, אדם חכם שחי בבבל העתיקה. תחילה הוא היה משתחווה לכוכבים, לרוחות ולעצים, בנה פסלים ומכר אותם, עד שהתגלתה לו חכמת הקבלה בצורתה הגלובלית. הוא כתב על כך ספר שנקרא "ספר יצירה".

אברהם לקח את תלמידיו מבבל והוביל אותם לארץ כנען. הוא בנה מהם קבוצת מקובלים, שהמשיכה להתקיים עד לחורבן בית המקדש. כולם חיו ביניהם כחברה גלובלית ואינטגרלית, כאיש אחד בלב אחד. אך לפני אלפיים שנה, בזמן חורבן בית המקדש, הם נפלו מאהבת אחים לשנאת חינם.

זה נקרא "החורבן", מפני שהם נפלו מהעולם הגלובלי לאגואיזם האנושי שלנו. כך הם איבדו את הרגשת העולם הרוחני, את המימד העליון, והחלו להרגיש את עצמם כפי שכולנו מרגישים את עצמנו היום: קיימים רק בעולם שלנו, כל אחד באופן מבודד, בצורה אגואיסטית.

במקום חכמת הקבלה והרגשת המערכת האינטגרלית הכללית, הם התחילו להרגיש רק את העולם שלנו, כמו כל בני האדם עד ימינו אלה. ואז, כתחליף לחכמת הקבלה, להשגה ולידע, הגיעה הדת, האמונה, מאחר והעולם הרוחני הוסתר מפניהם.

בצורה כזאת אנחנו קיימים עד היום. מאותה האמונה שלהם יצאה היהדות, ולאחר מכן נולדה ממנה הנצרות ואחריה האיסלאם. כל הדתות הללו קיימות מפני שהעולם הרוחני, הגלובלי והאינטגרלי, נסתר מאיתנו. אם הוא יתגלה, לא יישאר מקום לדתות. יישארו מהן רק המנהגים והתרבות העממית בלבד. לכן קיימת כזאת ניגודיות בין חכמת הקבלה לבין היהדות, שנמשכת לאורך כל אותן אלפיים שנה. האנשים הדתיים שונאים את חכמת הקבלה מפני שהיא מסבירה להם שהם חיים בחושך ואינם מבינים היכן הם נמצאים ומה הם עושים. אך יבוא הזמן, דווקא בימינו אלה, שבו נצטרך לעלות מדרגת האמונה העיוורת לדרגת הידיעה.

מתוך הרצאה בפריז, 01.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה היחס שלך לדת?
מהעולם הבא – למציאות
על הבדלי התרבות

One comment

  1. שלום רב,
    באותו הקשר הגבול הוא מאוד דק בין הדת שלנו לבין חוכמת הקבלה,כי הסברת שכל הפעולות הגשמיות ,החגים ובכלל המסורת נקבעה ע"י המקובלים בעצמם בכדי לשמור על אחדות העם. יוצא שבעצם ישנה כאן צביעות חד משמעית מצד הציבור הדתי שמצד אחד נוהג לפי ההלכה שנקבעה ע"י מקובלים מצד שני הם מתנגדים נחרצות לחוכמה.
    ועכשיו שאלה מדוע כל המקובלים מזמן הארי ואולי לפניו ובטוח אחריו היו יהודים דתיים?מדוע לא התגלגלה נשמה גדולה ורוחנית נאמר לדת אחרת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest