דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלבי השגת חכמת הקבלה

שלבי השגת חכמת הקבלה

שאלה: אלו מדרגות עובר האדם בהשגת חכמת הקבלה?

תשובתי: בתחילת הלימוד, האדם לומד לתפוס בצורה נכונה את העולם הזה, על אף שהוא לומד על מדרגה יותר עליונה, על המימד הבא, שבו כולנו מחוברים יחד, כלומר על העולם האינטגרלי. אך כשאנחנו לומדים אותו, אנחנו דווקא מתחילים להבין עד כמה כאן, בעולם הזה, אנחנו מנותקים זה מזה וכל אחד מאיתנו בולע את כל המערכת, במקום לעבוד להשלמתה יחד עם כולם.

כל אדם קיים כמו תא סרטני בתוך הגוף הכללי. הרגשה והבנה כזאת מגיעה דווקא בזכות לימוד המצב הגלובלי של המערכת. ואז האדם מתחיל להרגיש בצורה מאוד חדה את הפער בין שתי הדרגות האלה: הדרגה העליונה שמחוברת בהרמוניה, והדרגה שלנו ששבורה באופן מלא לאגואיסטים-אינדיבידואליסטים.

כשהאדם לומד יחד עם כל שאר החברים מכל רחבי העולם, הוא מתחיל למשוך אליו את כוח ההתפתחות, שמתחיל להשפיע עליו בהדרגה. הכוח הזה קיים בתוך הטבע, והוא מתחיל לשנות אותו, להפוך אותו למחובר יותר עם האחרים. בסופו של דבר, הוא מתחיל לראות את העולם כמערכת כללית אחידה.

זה מגיע באופן טבעי מבפנים, ולא בצורה מלאכותית. ואז משתנה היחס של האדם כלפי העולם, כלפי החיים, כלפי עצמו; התוכניות שלו לחיים מקבלות כיוון חדש. העולם הופך עבורו לשקוף, הוא מתחיל להרגיש את העולם טוב יותר, בצורה נכונה יותר, גלובלית יותר. הוא רואה את הקשרים שפועלים מאחורי תמונת העולם החיצונית, בין כל חלקי המציאות. בדומה לרִקמה, שמצידה הפנימי רואים פרחים ומצידה האחורי רואים את החוטים שמחברים את כל החלקים זה לזה. האדם רואה את כל זה וכבר אינו נמצא בחושך. הוא מרגיש שהכול מחובר יחד, הופך להיות חכם יותר ומפסיק לעשות שטויות. זהו השלב הראשון בהשגת חכמת הקבלה.

ולאחר מכן, כשהאדם חודר עוד יותר לעומק, הוא מתחיל לגלות את דרגות הקשר בין כל חלקי המציאות. כשהוא מתחיל לעבוד עם כל הכוחות המקשרים הללו, הוא רואה בבירור כיצד כולם בעולם הזה פועלים כבובות על חוטים. הוא רואה כיצד הכול מנוהל על ידי החוטים שנמשכים מצידה השני של ה"רִקמה". ולנו, בני האדם שחיים בעולם הזה, אין שום בחירה חופשית. כל ההתנהגות שלנו נקבעת על ידי הגֵנים, ההורמונים והכוחות שמנהלים אותנו. הוא כבר משיג את דרגת קבלת ההחלטות ויכול לקבוע בעצמו כיצד להתנהג וכיצד הוא רוצה לראות את עתידו.

הרי הוא רואה בצורה נכונה את כל המערכת הכללית ונכלל בה, הופך לחלק ממנה. הרצון שלו מתחיל לפעול יחד עם הרצון של המערכת הזאת. זהו השלב השני של ההשגה. ולאחר מכן קיימים עוד שלבים, בסך הכול חמישה.

מתוך הרצאה בפריז, 01.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"לְמַד קבלה! היא תפתח בפניך הכול!"
שלב ההרכבה
לראות עולם שקוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest