דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הגילוי הסודי של הזוהר

הגילוי הסודי של הזוהר

הזוהר מדבר רק על גילוי הקשר בינינו. הנביאים הם מקובלים גדולים, שחדרו דרך האגו שלהם וראו את הקשר בין כל הנשמות. הם מספרים לנו עכשיו על גילוי הקשר הזה בכלים (ברצונות) ועל מילוי הקשר הזה באורות. הם אומרים שרק את זה ניתן לגלות, שהכול מתגלה רק בקשר בין הנשמות, בין רצונות ההשפעה והאהבה של בני האדם.

בעל הסולם כתב שספר הזוהר מלא בדמויות לא מובנות, שמבלבלות אותנו. אך לא ניתן להעביר לנו בצורה אחרת את הגילויים הכל-כך גדולים שהשיגו מחברי הזוהר.

הרי דווקא הם גילו את המציאות בכל 125 המדרגות הרוחניות, ובמשך כל ההיסטוריה לא הייתה אף קבוצה אחרת של מקובלים שיכלה להשתוות עם הקבוצה הענקית הזאת.

אך כשהם העבירו לנו את ההשגות שלהם, הם לא יכלו להעביר אותן ישירות, אלא היו חייבים להנמיך את דרגתם ולהלביש אותה בצורה שמתאימה לנו. תארו לעצמכם: רבי שמעון מדבר על מה שהוא משיג, כל התלמידים מקשיבים לו ודנים על מה שמסופר להם, רבי אבא שומע את כולם וכותב. כלומר רבי אבא שומע כבר את מה שרבי שמעון אומר לכל תשעת תלמידיו, לכל הכלי הזה, שכלול מעשר ספירות (יחד עם הכתר, רבי שמעון).

רבי אבא כולל את כולם בתוכו. הרי כולם למדו בהתכללות הדדית זה בזה, ויצרו כלי מלא ושלם. לכן רבי שמעון מבצע את הגילוי בתוך הכלי, מתוך עשר הנשמות שהתחברו יחד. רבי אבא, אחת מהן, לוקחת משָם את המילוי שלהן, כדי להלביש את הגילוי הזה במילים, מאחר וקיימת אצלו יכולת כזאת מצד הטבע.

לא ידוע לנו כיצד דיבר רבי שמעון. אנחנו רק יודעים כיצד רבי אבא כתב בספר הזוהר. הכול הועבר דרכו, בלבוש שלו, וכך זה מגיע אלינו, לאחר שזה ירד בהרבה מדרגות בלבושים שונים. כתוב שרבי אבא ידע לגלות ברזא (בסוד), באיחוד של שני ניגודים, כלומר לשמור על הגילוי בצורה כזאת, שהוא יעבור לאדם בהסתרה. וההסתר הנגדי של האדם יאפשר לו להשיג את הגילוי הפנימי.

לכן אנחנו צריכים כל הזמן להשתוקק אל האור הפנימי, אל הכוח הפנימי שמסתתר במילים האלה, שנכתבו לפני 2000 שנה מדרגת ההשגה הרוחנית של ג"ר (שלוש הספירות העליונות) של עולם האצילות. ולכן הספר הזה נקרא "זוהר", זיהרא עילאה (הזוהר העליון).

לפי מידת ההשתוקקות שלנו להתחבר עם הנשמות הגדולות האלה, להתכלל בהן, נוכל לגלות את מה שהם הרגישו ותיארו בזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 22.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רבי שמעון – אדם בלתי נראה
כיצד לחדור לספר הזוהר
רבי שמעון ותשעת תלמידיו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest