דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הוויכוח הבלתי-מתפשר של הבורא ופרעה בתוכי

הוויכוח הבלתי-מתפשר של הבורא ופרעה בתוכי

שאלה: כיצד ניתן לפני הכנס להתעלות מעל לכל הסכסוכים בקבוצה?

תשובתי: כשאנחנו מתכוננים לכנס, אנחנו צריכים לראות שכל הוויכוחים הללו ניתנים לנו בתור "עזר כנגדו", כמו פרעה, שקם ושואל: "מי ה' אשר אשמע בקולו?!"

הבורא אומר לך להתחבר עם החברים, ופרעה אומר: תיפרדו! הבורא אומר: תוותר, ופרעה אומר: לא, צריך לשלוט עליהם ביד קשה! הבורא אומר: תעבדו בשמחה, ופרעה אומר: לא, אתה תעבוד בעצב, תהיה העבד שלי.

שני הכוחות הללו מתווכחים בתוך האדם, כשהוא מגיע ל"עשר מכות מצרים", ומבררים מי מהם צודק. וצריכים להבין שאני הוא זה שקובע מי מהם יגבר וישלוט, הבורא או פרעה! הכול תלוי בי.

זוהי הנקודה המכריעה ביותר. אני עומד באמצע, בין שני חלקי המציאות: החלק החיובי והחלק הכביכול שלילי, שהוכנו עבורי בצורה כזאת, כדי לאפשר לי בחירה חופשית. ואני צריך להחליט, שאני רוצה שישלוט בי כוח ההשפעה, האהבה, החופש מהאגואיזם וההתעלות מעל עצמי.

אני מוכן לקבל את המכות שעוברות על פרעה ועל מצרים האגואיסטית, ואני שמח מהן. אני רוצה שהמכה תעבור עליי. הרי היא מכה באגו שלי, ובכך עוזרת לי להשתחרר ממנו, להתעלות מעליו וכבר לא להימצא בתוכו. לכן אחרי כאלה מכות אני כבר יוצא ממצרים ומשתחרר מהעבדות לאגו שלי!

אך האדם אינו צריך לעבוד על עצמו, אלא ביחס לסביבה, לקבוצה. הוא אינו צריך לתקן תכונות כלשהן בתוכו, אלא את היחסים שלו כלפי האחרים. כאן חשוב לא להתבלבל ולא להחליף את הכיוון של המאמצים שלי.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו ג'רזי, 22.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החברים של "הנקודה שבלב" שלי
תשמור על הסירה המשותפת שלנו
הצד ההפוך של המדרגה העליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest