דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בזוהר של הנשמה הכללית

בזוהר של הנשמה הכללית

שאלה: מה הכוונה: לחדור לתוך מערכת הנשמות הכללית, שעליה מספר הזוהר?

תשובתי: לא ניתן להסביר את זה במילים. אם היינו חודרים לתוך המערכת הזאת, היינו מרגישים תופעות רוחניות מאחורי המילים של הזוהר, היינו מרגישים מה מסמלת כל מילה. היינו מזהים את כל אותם הרצונות והתכונות, היינו מבינים מדוע הם נקראו בשמות כאלה ומוגדרים בכאלה קשרים ביניהם. הכול היה מתבהר.

אך כל זה מתגלה מתוך הראייה הפנימית של המערכת עצמה, כיצד הנשמות מקושרות ביניהן לגוף אחד, בתמיכה הדדית, בערבות, בשיתוף, בביטול של כל נשמה בפני כולן, במידה זו או אחרת, בדרגות שונות, אך כל אחת מעל לאגו שלה.

במערכת שבה כולנו מחוברים בינינו בדרגה הפנימית, אנחנו מתחברים מעל לאגו שלנו. ואז אתה מגלה את המערכת הזאת, ובמקביל לכך רואה את העולם הזה כחיצוני יותר בהשוואה לאותה המערכת, מפני שהוא נמצא בשליטת האגו, והאגו מנהל אותו.

במערכת הרוחנית, ההשתוקקות לאיחוד היא שמניעה אותנו, ואילו בעולם הזה מנהלת אותנו הנטייה לפירוד, להתרחקות זה מזה, הרצון לשליטה עצמית, הגאווה. אלה שני כוחות מנוגדים: כאן אני מבטל את האחרים ומגביה את עצמי, ואילו במערכת הפנימית אני מבטל את עצמי ומגביה את האחרים. כזאת היא המגמה. ולכן שתי המערכות האלה נראות כל כך שונות.

לפי המידה שבה האדם נכלל במערכת הפנימית, הוא מגלה את הקשרים בין כל הנשמות: כיצד הכול מסתדר בהרמוניה מלאה, וכוח החיים זורם בין כולם, ההשפעה ההדדית הכוללת יוצרת בין הנשמות מיליארדי ערוצים, וכל המוני הערוצים הזוהרים הללו הופכים לאור המושלם, שממלא את היחסים בין כל הנשמות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 22.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נשמה אחת לכולם
כולם בתוכי ואני בכולם
על מה מספר הזוהר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest