דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הבחירה החופשית אינה קיימת

הבחירה החופשית אינה קיימת

מחקר מדעי במדעי המוח אומר כי, בכל רגע המוח שלנו מעבד כמות עצומה של מידע, אשר מתוכו אנחנו מבינים רק חלק קטן מאוד.

למרות שאנחנו כל הזמן שמים לב לשינויים שמתרחשים בנו, במחשבות, במצב הרוח, בתפיסה והבנה, בהתנהגות, אנחנו לא יודעים שום דבר על המנגנונים הנוירו-פיזיולוגיים שעומדים מאחוריהם.

העבודה היא שאנחנו צופים בחיים העצמיים שלנו. התחום המוטורי של קרום המוח מופעל ב-300 מיליונית השנייה לפני שהאדם מחליט לבצע פעולה זו או אחרת, והמוח מקבל החלטה, כיצד עלינו לנהוג. ה"החלטה" הזאת משפיעה על התודעה ואתם מאמינים שאנחנו מקבלים אותו באופן עצמאי. אז איפה כאן החופש?

המוח הוא מערכת פיזית, והמחשבות והפעולות שלנו מוכתבות על ידי השינויים במצבו. ההרגשה שלנו של בחירה חופשית נובעת מתוך חוסר היכולת להבין את עצמנו. איננו יודעים מה אנחנו מתכוונים לעשות, עד שלא עוצבה בנו הכוונה. המסקנה הזאת משולה להכרה בכך שאיננו מנהלים את המחשבות והמעשים שלנו. להיות באמת בעל בחירה חופשית מסמל, שאנחנו צריכים לתאר לעצמנו ולשלוט באופן מוחלט בכל הגורמים שקובעים את המחשבות והפעולות שלנו.

אני חושב שאיננו מסוגלים בכלל להבין ולשלוט בכל הגורמים שקובעים את המחשבות והרצונות שלנו, מפני שהם מעוצבים עוד לפני שאנחנו מבינים ומרגישים אותם.

2 comments

  1. שלום לרב לייטמן, המוח עושה את ההחלטה אז מה אנחנו עושים כדי שאנחנו נחליט ולא איזה איבר ואיפה אני עומד בינתיים לעומת המוח המחליט ?

  2. נופיה פסיכו קואוצינג

    נכון בהסתייגות. אנחנו מגיבים איסטקטיבית ועל מנת לאמן את מוחנו להגיב כפי שהיינו רוצים עלינו להכניס לתוכו מודעות שתהפוך להרגל ולבסוף לאינסטיקט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest