דף הבית / נשים / הבדל בין הטבע הזכרי והנקבי

הבדל בין הטבע הזכרי והנקבי

שאלה: אישתי גם לומדת את חכמת הקבלה, ואני יכול לומר בביטחון שאנחנו מסתכלים אחרת לגמרי על הרוחניות, כאילו אנחנו מכוכבי לכת שונים. מהי שיטת האיחוד בעשיריות של גברים ושל נשים ומה צריך להיות המאמץ של אלה כלפי אלה?

תשובתי: אני חושב, שצריך להיות איך שזה. הייתי רוצה לומר רק דבר אחד: שנשים לא יעתיקו את כל מה שיש לגברים. אפילו כאשר מדובר על עשירייה נשית, לא צריך לנסות לעשות את מה שעושים הגברים, אלא איך שיוצא. פשוט לעסוק בתמיכה הדדית.

בכל זאת מלכות וכתר, אלה תכונות הפוכות של הבריאה, לכן שיטה אחת לא יכולה להיות מוצלחת גם לאלה וגם לאלה. אנחנו הרי רואים גם בעולם שלנו, עד כמה נשים שונות ונבדלות בכל דבר.

זה שבזמנינו משתדלים באופן מלאכותי שהגברים והנשים יהיו שווי ערך לחלוטין, אני לא אומר "שווי זכויות", אלא שווי ערך, זה כמובן שגוי לחלוטין. אנחנו לא לוקחים בחשבון את המבנה הפנימי שלנו: פסיכולוגיה, חשיבה, בכלל כל מה שיש בגבר ובאישה.

אנחנו חושבים, שאם נשמיד את ההבדל, נהפוך להיות שווי זכויות ונסתכל על זה כעל התקדמות גדולה. זו אינה התקדמות. כאשר אנחנו מנסים להשמיד את הטבע  בהתגלויות הטבעיות שלו, זה תמיד הופך לאבדות גדולות. כבר עכשיו אנחנו רואים את זה על הדור הצעיר. יחלוף עוד זמן מסוים, הכול יגיע להכרתו, והאנושות כהרגלה, תיתקל בטעויות שלה ותתחיל באופן כלשהו להחזיר את עצמה לאחור.

בחכמת הקבלה מובן באופן ברור לחלוטין, שההבדל בין הטבע הזכרי והנקבי צריך להתגלות באופן טבעי, בתנועה שלנו קדימה. התורה אינה מתארת את ההיסטוריה של העם, אלא למעשה את הדרך שלנו, את ההתגלמות של האור העליון באגואיזם בשלב מסוים של ההתפתחות שלו.

אנחנו עוברים את אותן תקופות בתנועה הרוחנית שלנו. למשל, הדרך של עבדות מצרים, זו הימצאות בתוך האגואיזם שלנו, יציאה מתוכו וכולי. ובכל מקום יש הבדל בין תנועה זכרית לתנועה הנקבית, למרות שהם הולכים במקביל. אנחנו לא רואים החלפה של אחד בשני או שוויון.

אנחנו לא שווים. אי אפשר לעשות כלום בקשר לזה. וגם לא צריך! להיפך, אנחנו צריכים לחקור עוד יותר את ההבדלים בינינו, כדי שכל אחד יוכל לבצע באופן מירבי את הייעוד שלו בטבע שניתן לו. הדבר החשוב ביותר, זה לא להעתיק את מה שיש לגברים ולא לעשות את אותו הדבר, מפני שזה אפילו יוצא בקושי, באופן מלאכותי. צריך לגשת בצורה הרבה יותר חכמה להכול.

מתוך שיעור על השאלות של הכלי העולמי, 13.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest