דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / האר"י פתח את שערי החכמה עבורנו

האר"י פתח את שערי החכמה עבורנו

laitman_2010-05_ny_9684860a56_b-70.jpg

האר"י הוא נשמה ענקית שירדה לעולם שלנו, כדי לגלות לנו את שערי החכמה. לכן, כפי שכותב בעל הסולם, מזמנו של האר"י והלאה, הכול תלוי באדם אשר צריך לתקן את עצמו ויוכל לגלות את הבורא, לבוא עימו בדבקות, להשׂיג את מטרת הבריאה. קודם לכן, עד לפני האר"י, זה פשוט היה סגור, מאחר והנשמות לא היו מוכנות עדיין והיו חייבות לעבור דרך מסוימת של התפתחות, להתערבב ביניהן.

האר"י מסמל את תקופת המשיח, לכן קוראים לו משיח בן יוסף, ומתקופתו והלאה חכמת הקבלה מתחילה לרכוש ולקבל צורה של שיטת תיקון. קודם לכן היא הייתה מיועדת רק ליחידי סגולה בצורה מיוחדת.

צריך לכבד את המקובלים שהיו באותה התקופה בצפת, ליד האר"י והכירו בגדלותו, הם העריכו אותו. הרמ"ק כבר היה זקן, מפורסם, ידוע ומכובד, אך היה מגיע לשיעוריו של האר"י, וישב בהם כתלמיד. למרות שהיה מבוגר פי שניים מהאר"י. הודות לו ולכמה מקובלים אחרים, אשר העריכו את האר"י, הוא היה מוגן ממתנגדי חכמת הקבלה. הרי היו לו סך הכול מספר תלמידים צעירים (בני 26!). ובאותם הזמנים היחס אל חכמת הקבלה בהחלט לא היה חיובי ואהוד במיוחד. רק נדמה לנו שהכול היה מותר, כפי שאוהבים לכתוב על זה עכשיו.

זה דומה במקצת לגורלו של הרמח"ל: הוא נרדף בגלל עיסוקו בחכמת הקבלה, גרשו אותו מגטו פאדובה, העיר שבה הוא חי. עד שהגאון מווילנא (הגר"א) הכריז על גדלותו בפני כולם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 08.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
לקבל הזנה מלימוד בעל הסולם והרב"ש
האר"י הקדוש
יום פטירתו של האר"י הקדוש


השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest