דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / לקבל הזנה מלימוד בעל הסולם והרב"ש

לקבל הזנה מלימוד בעל הסולם והרב"ש

laitman_2010-03-15_9939_us-70.jpg

שאלה: מה הוסיף בעל הסולם לתיקון הנשמה שהתחיל בו האר"י?

תשובתי: האר"י בעצמו לא כתב דבר, הכול נכתב על ידי תלמידו, רבי חיים ויטאל, וכתביו פורסמו במהלך שלושה דורות לאחר פטירתו של האר"י. בעל הסולם הסביר והביא לכלל את השיטה והלימוד של האר"י. עד זמנו של בעל הסולם, לימוד שיטתו של האר"י לא היה מוסדר, לא הייתה כל אפשרות ללמוד את שיטתו. רבים שהחלו ללמוד את כתבי האר"י, עברו ללימוד כתביו של הרמ"ק.

אני בעצמי למדתי מכתבי הרמ"ק, עד שגיליתי את בעל הסולם. ראיתי הרבה מקובלים שבמקום האר"י למדו את הרמ"ק, מאחר ובספריו כידוע הכול היה מסודר ומוסדר. ואילו עבודותיו וכתביו של האר"י לא היו מוסדרים. בעל הסולם הביא לכלל שיטה וסידר לפי פרטים את השיטה, הסביר וסידר אותם: ג' קווים, צמצום א' ו-ב', בורא ונברא, הגדרת העולמות, הספירות, הפרצופים, נרנח"י, כח"ב, זו"ן, ערך ספר שרטוטים של העולמות העליונים, ספר האילן.

חסרים כמה חלקים שאותם הוא יכול היה לסדר (אדם ראשון, עולמות בי"ע דטומאה), אך ככל הנראה הוא לא רצה לעסוק בזה. ללא בעל הסולם לא היה לנו את לימוד האר"י. בלעדיו לא היה ניתן להבין את האר"י.

כעת, בקראנו כתבי מקובלים אחרים, אנחנו מבינים אותם, מאחר ואנחנו מכירים עם כתבי בעל הסולם. בלעדיו היינו מתבלבלים ומסתבכים. מה שלא ניקח: ספרי חסידות, ספרי הרמ"ק, הגר"א, נבין אותם, רק בגלל שלמדנו את בעל הסולם. וללא מאמרי הרב"ש לא היינו יכולים להבין מה רוצים מאיתנו, מה זאת עבודת הבורא. ללא שני המקובלים האלה, אשר משלימים אחד את השני, הרב"ש המשלים את אביו, לא הייתה לנו את הגישה הנכונה לשיטת התיקון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 08.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
בין שני המאורות הגדולים
מאילו ספרים אנחנו מקבלים יותר אור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest