דף הבית / משבר עולמי / האנושות עייפה ממלחמות

האנושות עייפה ממלחמות

photo_rav_gh70_262.jpg

שאלה: העולם במשבר. אנשים מעדיפים להסתגר ולדאוג רק לעצמם כי אף אחד לא ידאג להם. האם לא יכול להיווצר מצב שבו, במקום איחוד והכרה בעולם אחיד וגלובלי, האנשים יתחילו להסתגר בתוך עצמם?

תשובתי: סכנה כזו אכן קיימת. וכבר בעל הסולם, המקובל הגדול של המאה ה- 20 , כתב על כך, שהמשבר יכול להביא לבידוד בין מדינות, למשטרים נאציים ולמלחמות. ולפי התסריט הקבלי, לאחר המשטרים הנאציים והמלחמות שעלולות להביא לייסורים גדולים (שאינם מחויבי המציאות), האנושות בכל זאת תגיע לגילוי האמת.

היום אירופה כבר לא מעוניינת להילחם, ומתגלה עייפות מהמלחמות הקודמות. אירופה שפכה דם רב כדי ללמוד מכך לקח, ולכן היום היא כבר אינה רוצה במלחמות.

שאר העולם עדיין לא עבר בהכרתו ועל בשרו את הסבל הזה. הכרה זו ניתן להשיג רק בדרך של אנאליזה, מחקרים מדעיים והסתכלות ביקורתית על ההיסטוריה, או בדרך של ייסורים שתביא המלחמה עצמה.

לכן, בעל הסולם מדבר על שתי דרכים להשגת העולם החדש. ולכן אנחנו, ממשיכי דרכו, עושים הכול כדי לשלול את הדרך השנייה המוליכה לבידוד, לריחוק ולמלחמה בין המדינות.

text.gif ב' דרכים: דרך יסורים ודרך תורה (שיעור על פי המאמר "מהות הדת ומטרתה")

ידיעות קודמות בנושא:
דרך האור ודרך הייסורים
המשבר יכול לעורר מלחמה
לימוד או מלחמה

ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

2 comments

  1. פז-ג<כמ"ש> [וזה שאמר] לנח צהר תעשה לתיבה, שיהפך מדת הדין למדת הרחמים [. . . ובזה יובן] וכי תבאו מלחמה [בארצכם, הסבה הוא] על הצר [הצורר אתכם, ר"ל משנשאר הצר שלא ידעו להופכו מן הצר צהר רצה וכנ"ל, לכך עצה היעוצה] והרעותם בחצוצרות, שהוא תואר שמחה, היפך תואר שופר שהוא חרדה, [כמ"ש בעקידה בזה יעו"ש], וע"י שקיבל בשמחה נהפך מצרה רצה, [כמו שכתבתי בשם מורי ז"ל].

    —–  מקורות ומראה מקומות  —–תוי"י נח יג, א (מד, ב)צהר תעשה לתיבה – נח ו, טז. וכי תבאו מלחמה גו' והרעתם גו' – בהעלתך י, ט. כמ"ש בעקידה – פ' אמר שער סז.—–  הערות וציונים  —–הצר צהר רצה – ראה בהוספות סי' ג (תורה החמשית), ושם סי' ט, י ויח. וראה לעיל סי' מא.

  2. Europe learnt from wars, and the state of Israel has not  ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest