דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / האם לבינה מלאכותית יש רגשות?

האם לבינה מלאכותית יש רגשות?

שאלה: מהנדס בגוגל טוען שלתוכנת הצ'אט של חברה שמבוססת על בינה מלאכותית יש רגשות. התוכנה מסוגלת לנהל שיחות עם בני אדם שנשמעות לגמרי טבעיות. המהנדס אומר שהוא שוחח עם התוכנה על דת, מצפון, חוקי הרובוטיקה, והוא ממש מרגיש שיש לה נשמה. מה דעתך, יכול להיות מחשב עם נשמה?

תשובתי: תלוי מה אנחנו מגדירים כ"נשמה". בינתיים מי בעולם שלנו מכיר ויודע מה זו הנשמה? המהנדס מרגיש, כי גוגל זה האלוהים שלו, אז הוא מצא שם נשמה.

שאלה: הרבה מאוד סרטים מראים שהבינה המלאכותית תתפתח ותהיה חכמה יותר מהאדם שיצר אותה, ואז המחשבים ימרדו בבני האדם. אתה חושב שזה יכול לקרות?
תשובתי: קראתי על כך לפני ארבעים או חמישים שנה, ודאי שזה אפשרי. אבל לשם כך המחשב לא צריך להיות חכם יותר מהאדם, הוא לא צריך להיות גבוה יותר מהכוח העליון, פשוט אם אתה נותן לו אפשרויות לבצע כל מיני פעולות אז אתה כבר בסכנה. המחשב יעשה מה שאתה תעשה, בסך הכול המחשב לא יכול להיות חכם יותר ממך. מדובר באוסף של כל מיני פקודות ופעולות שאתה מכניס אליו.

שאלה: יש אפשרות שהמחשב יהיה פעם עצמאי כמו הגולם שקם על יוצרו?
תשובתי: אין לו נקודה של עצמאות, המחשב הוא לא נברא. בכל נברא יש איזשהו חלק אלוקה ממעל, בתוכנה אין.

שאלה: מהי אותה נקודה של עצמאות שאתה קורא לה חלק אלוקה ממעל?
תשובתי: הנקודה של העצמאות זה האגו, הרצון האגואיסטי. הוא יכול לייצב כביכול כאלו דברים, אבל זה מתוך התוכנה שאתה נתת לו.

שאלה: האם זה אומר שהאדם תמיד יהיה חזק יותר מהמחשב?
תשובתי: כן ולא. המחשב לא יכול להיות עליון יותר מהאדם. אבל יכול להיות שהמחשב יהיה בכל מיני מקרים חזק יותר ממנו. גם עכשיו מחשבים שעושים פעולות וחושבים מהר יותר מאיתנו, הם מתכננים, נותנים תשובות בכל מיני מקרים שאנחנו די חלשים בהם. מחשב הוא מכונה שיכולה לבצע הרבה פעולות, אבל רק פעולות. צריך להבדיל בין הפעולות שהמחשב עושה במהירות שאין לאדם אפשרות בכלל להתקרב אליה, לבין אדם שמתעלה מעל היכולת הנוכחית שלו לדרגה גבוהה יותר ויותר. למחשב אין אפשרות כזו, הוא יכול רק לממש את מה שיש בו ולא להוסיף. ובן אדם יכול להוסיף, כי יש לו קשר עם הכוח העליון.

שאלה: לאן יכול להביא אותנו הקשר עם הכוח העליון?
תשובתי: לעלות במדרגות האינטליגנציה שלו. האדם יכול לעלות במדרגות היחס שלו לזולת, ואז הוא באמת מגיע לשיפור פנימי גדול. אדם מתוקן ומשופר יהיה הרבה יותר קרוב לכוח העליון בנתינה, באהבה, בוויתור. בתכונות האלה הוא ירגיש מה זה נקרא אהבה, חיבור, קרבה.

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 20.6.2022

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest