דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / מדוע כל אדם אנטישמי ובמיוחד היהודים?

מדוע כל אדם אנטישמי ובמיוחד היהודים?

שאלה: למה אתה אומר שכל אדם אנטישמי ובמיוחד היהודים?

תשובתי: היהודים במיוחד, מפני שכל היהדות האמיתית פועלת כדי להמתיק את הרצון האגואיסטי שבאדם ולכוון את כל בני האדם לחיבור, ולכן כל היהדות זה "ואהבת לרעך כמוך", להביא את כל האנושות לחיבור ולהיות מחוברים עם הבורא, זו גישה שנקראת ציונות. מה שאין כן ההיפך, פירוד, מלחמה, שנאה, דחייה הדדית, זה אנטי-ציוני. ואם נברר את הדברים האלה ונגלה אותם לכולם, אז כולם ידעו מה מקור האנטישמיות ומה מקור הציונות, ולמה יש ביניהם מאבק ופער כל כך גדול, וזאת משום שאין באמצע משהו שמקשר ביניהן.

לכן בלתי אפשרי להגיע לחיבור, להתקרבות, לעבודה משותפת, להבנה הדדית. אנחנו רק צריכים להסביר לכולם מה המקור של האנטישמיות מול הציונות, ומה העתיד של האנטישמיות מול העתיד של הציונות, ושלא יהיה מנוס ובסופו של דבר כל העולם יידע עד כמה האנטישמיות הורסת את בני האדם, את האנושות, ואין לה מקום בעולם. בינתיים היא עוזרת לנו, האנטישמים עוזרים לציונים. הם מעוררים שנאה, הם מעוררים חוסר שקט, והיהודים מתעוררים. לכן אני לא מרגיש שהם אויבים ושונאים שלנו, אלא שאנחנו עצלנים ולא עושים מה שעלינו לעשות.

 

שאלה: אז מה העתיד של הציונות?

תשובתי: העתיד של הציונות זה גם לחזק את עצמה, וגם להסביר שאנחנו צריכים להיות מחוברים וקשורים יותר בינינו "כאיש אחד בלב אחד", ולהשתדל להיות מקושרים לבורא, למצוא בו את העוצמה והיסוד שלנו. בצורה כזאת נצליח.

 

מתוך ישיבת כתבים, 19.6.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest