דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / האם כדור הארץ לא עגול אלא שטוח?

האם כדור הארץ לא עגול אלא שטוח?

שאלה: בקנדה התאספה ועידה בינלאומית של מצדדי התיאוריה שכדור הארץ הוא שטוח. הם טוענים, שכוכב הלכת הוא שטוח, הוא לא מסתובב בחלל ולא מסתובב סביב השמש. התיאוריה הנפוצה ביותר היא: שכדור הארץ הוא דיסק שטוח עם מרכז בקוטב הצפוני, ואילו הקוטב הדרומי, כאנטרקטיקה  לא קיים. ישנן הרבה דעות, אבל המשתתפים תמימי דעה בנושא אחד: כל הצילומים של כדור הארץ מהחלל, הם זיוף. מה דעתך?

תשובתי: אני נשען על ראייה שונה במקצת. אני במצב שאני לא מפריך דבר ומדבר מנקודת מבט של תכונה אחרת של האדם. כאשר אנחנו משנים את תכונתו של האדם מקבלה להשפעה, אז מופיעה אצלנו תפיסת מציאות אחרת לחלוטין. ואז העולם הוא לא כפי שאנחנו רואים אותו. הוא לא עגול, לא מרובע ולא שטוח. זהו עולם של שני כוחות שמשפיעים זה על זה ובקשר ביניהם מולידים את ההרגשה שלנו.

פרט להרגשה לא קיים שום דבר. ההרגשה הזאת מורכבת מתוך חיבור של שני כוחות מנוגדים: קבלה והשפעה. החומר עצמו לא קיים. זה לא שהוא שטוח או עגול, הוא בכלל לא קיים!

הייתי מקריא להם הצהרה ברוח כזו: החומר לא קיים, העולם שלנו לא קיים, כדור הארץ לא קיים, לא קיימים לא צפון ולא דרום, שום דבר אינו מסתובב מסביב. ובכלל אין בני אדם, אין בעלי חיים, אין צמחים ולא כוכבים. כל זה איננו.

היכן כל זה נמצא, הרי בכל זאת אנחנו מרגישים את כל זה? זה מורגש בתוכי.

ומי אני? זו שאלה.

ומי אתם? זו שאלה גדולה יותר.

היכן אני מרגיש אתכם? גם בתוכי.

הערה: אני מתאר לעצמי את התגובה של אותם אנשים בכנס אם היו שומעים אותך. הם חושבים שבהצהרתם הם הופכים את העולם, וכאן יש הצהרה שהעולם לא קיים.

תגובתי: חכמת הקבלה אומרת כבר מזמן שהעולם שלנו לא קיים. העולם זה מה שאנחנו מדמיינים בתוכנו, כמו גם את העולמות האחרים שאנחנו יכולים לדמיין לעצמנו. במקום זה עלינו לגלות באיזה אופן אנחנו מרגישים את זה. לא חשוב מה אנחנו מרגישים, אלא באיזה אופן אנחנו מרגישים. בכך שנשפיע על ההרגשות שלנו, נתחיל לחקור את כל שינויי הצורה הללו, את התמונות שמשתנות בתוכנו. אז נגלה ונדע את החוקים של התפיסה שלנו ונוכל לנהל אותם.

אנחנו נראה שאין כלום פרט לשני כוחות שמשתפים ביניהם פעולה באופן הדדי ומציירים בתוכנו את התמונות הללו, כוח אחד מצייר על כוח אחר. בקשר ביניהם נוצרות התמונות הללו, שמורכבות מארבעה מרכיבים, שֵם בן 4 אותיות: בורא (או הטבע) ואת זה אנחנו מרגישים.

שאלה: אם האנושות תבין ותקבל את זה, איזו מסקנה מעשית אפשר להסיק מכך?

תשובתי: המסקנה המעשית היא שאנחנו באמת צריכים להשיג את המציאות האמיתית שבתוכה אנחנו קיימים. מציאות שמורכבת משני כוחות ובהשתלבות ביניהם אנחנו יכולים להרגיש קיימים באמת. כלומר, מי אני? תוצר של חיבור בין שני כוחות מנוגדים של הטבע.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.8.2018

 

 

One comment

  1. חכם גדול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest