דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / האם אפשר לפתח את יכולת החיזוי?

האם אפשר לפתח את יכולת החיזוי?

שאלה: האם אדם שלא נמצא בהשגה רוחנית, בהסתכלו על ענף בעולם שלנו יכול באופן כלשהו להשוות אותו עם השורש הרוחני?

תשובתי: במה הענף הזה יכול לרמוז על השורש הרוחני שלו? ניקח לדוגמה כוס, מה אפשר לומר עליה? זהו כלי שמיועד למילוי של נוזל או חומר גרגרי ולא יותר מזה. בעולם הרוחני כלי זה הרצון שלי להתמלא במשהו שאינו שייך לכלי עצמו, כלומר להתמלא למען ביצוע הפעולה הבאה, הכלי/הרצון לא רוכש כתוצאה מכך דבר. הכלי  נועד רק כדי להשיג מילוי לתועלת העליון. במילים אחרות, מדובר על כוונה ופעולה. במקרה כזה הכוח חייב להיות חי!

שאלה: כלומר, אם משהו קורה לאדם והוא חושב שזה קרה מסיבה זו או אחרת, זה נחשב חילול? הרבה פעמים אנחנו חולמים על אירועים שמתרחשים אחר כך במציאות.

תשובתי: אכן ישנם דברים מסוג זה. אדם בעולם שלנו יכול לחשוב על כל מה שבא לו. אבל כאשר אתה מתנתק במקצת מהמציאות שלנו, אז אתה יכול להרגיש את הדרגה הבאה של המציאות הלא-רוחנית ופתאום יהיה מובן לך מה צריך להתרחש מחר. קרה לי מקרה כזה. הייתי צריך להיבחן באוניברסיטה, ובלילה לפני כן ראיתי בחלום שאוציא כרטיס עם שאלה שמספרו 23 וכך באמת התרחש. אבל זה לא העולם העליון, לא האור העליון, אלא יציאה קטנה מעבר למסגרות של שכבת המידע שלנו.

שאלה: האם אפשר לפתח יכולת כזאת?

תשובתי: בשביל מה? אתה מתאר לעצמך עד כמה זה ישעבד אותך? כל הזמן תחשוב רק איך לגלות את המצב הבא שלך. ומה הלאה? נניח, שייוודע לך מה יקרה איתך ומתי תמות. האם תוכל לחיות עם זה? ההסתרה נבראה בכוונה, צריך להבין את ההכרחיות של ההנהגה העליונה להסתיר מאיתנו הכול.

ישנם אנשים, כמו וולף מסינג, שיכולים לצאת מעבר למסגרות של המציאות. אבל זה יותר פריצת גבול מאשר דרגה נורמלית של האדם. כמה אנשים ניסו להוכיח לי שזוהי הרוחניות. לעלייה קטנה מעל לדרגה שלנו אין שום קשר לרוחניות. למרות שהמידע הזה רשום בשכבה עליונה, אבל זו שכבה שלא נמצאת בתכונת הבינה, ב"אמונה למעלה מהדעת" ולא מכוונת להשפעה ואהבה. זו פשוט ידיעה של מה שיהיה מחר, האדם התעלה במקצת מעל לדרגה שלנו ורואה קצת מעבר, הרי לנו נדמה שאנו חיים בעולם חד-שכבתי.

שאלה: מדוע לאנשים אחדים ניתנה יכולת חיזוי, האם זהו נקב במערכת?

תשובתי: אנחנו לא יכולים לדעת זאת וזה גם לא מעניין, מפני שידיעת העתיד נוטלת מהאדם את הבחירה החופשית. עליי לפעול בגבולות שבהם אינני יודע מה יקרה בעוד דקה, ולא מה יקרה בעוד עשר שנים. זה לא חשוב עבורי, מפני שבכל רגע של הקיום עליי להיות מקושר עם הבורא! ורק ביחס אליו אני צריך לעבוד כל דקה, ללא עבר, ללא עתיד, רק בהווה. זהו חוק חשוב מאוד.

מתוך שיעור וירטואלי, 1.04.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest