דף הבית / קבלה ומדע / טבע / האינדיבידואליות והתהליך האינטגרלי

האינדיבידואליות והתהליך האינטגרלי

laitman_2008-12-07_6468.jpg

שאלה: איך אפשר להגדיר את המושג "אינדיבידואליות" במצב הנוכחי?

תשובתי: האינדיבידואליות של האדם נקבעת על ידי שני פרמטרים: האופי, וגודל האגו של האדם. האופי זה הדבר שבתוכו מתגלה האגו של האדם, והגודל של האגו נמדד בכמה האדם מציג את עצמו כנגד החברה. הכוונה היא רק לתכונות השליליות שהפוכות לאינטגרליות שעל ידן נמדוד עד כמה האדם מציג את עצמו נגד החברה, עד כמה הוא מוכן להקריב את החברה למען התענוג המינימאלי העצמי. בפסיכולוגיה קיימות לכך גישות שונות.

שאלה: איזה מקום תופסת האינדיבידואליות בתהליך האינטגרלי?

תשובתי: האינדיבידואליות של האדם בתהליך האינטגרלי מסתכמת בהבנה שלו שהוא מהווה מרכיב של מנגנון ענק. בעיקרון, כולנו מהווים מערכת ענקית סגורה של הטבע. ההישגים המדעיים האחרונים מאשרים שכל הטבע הוא סגור. כל החלקים שלו, כל מרכיביו מקושרים הדדית, והאותות שמתרחשים בכל מיני רמות הטבע מועברים מחלק אחד של היקום לחלק אחר במהירות גדולה, אין סופית.

בינתיים, איננו רואים את הקשר ההדדי של הטבע, איננו רואים ואיננו מרגישים את הכוחות העצומים שפועלים בתוכו. אך ממה שמתגלה היום, אנחנו משערים ואפילו רואים שכל זה הוא מנגנון יחיד ענק שהתפתח מהמפץ הגדול, מנקודה אחת יחידה. המנגנון הזה התפתח תחת ההשפעה של פעולה אחת בלבד, ולכן כל התוצאות שבו, כפי שיופיעו, מהוות תוצאה של הפעולה היחידה הזאת. כלומר, כל חלקי הטבע מהווים את התוצאה של הפעולה הזאת, ולכן הטבע שואף כל הזמן לשמור את חלקיו בקשר הדדי. לכן, ככל שנהיה מותאמים לטבע, במידה הזאת יהיה לנו טוב.

מתוך השיעור המקדים של הכנס בליטא, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שותפות וביטוי עצמי
ה"להקה" הכללית של האנושות
האדם היוצר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest