דף הבית / חינוך, ילדים / הייחודיות של המאה ה-21

הייחודיות של המאה ה-21

laitman_2009-05-28_0097_w.jpg

שאלה: מדוע דווקא הדור של המאה ה-21 צריך לפתור את כל הבעיות? מדוע דווקא המאה ה-21 ולא המאה ה-25? מה הייחודיות של הדור הזה?

תשובתי: אין כאן שום דבר חדש. בעיקרון, זו אותה ההתפתחות של האגו, שעובר מדרגת ה"דומם" לדרגת ה"צומח" ומדרגת ה"צומח" ל"חי". שגם בדרגות הקיום הללו הכול מבוסס על שילוב (אינטגראציה). הכול התחיל מחלקיקים אלמנטריים שהתחילו להתאסף ביחד לאטומים. לאחר מכן, האטומים האלה התחברו ביניהם לאלמנטים כימיים מסוימים, והאלמנטים הכימיים הפכו להיות צומח. זאת תוצאה של גדילת האגו שמבוססת על כך שהאלמנטים נכנסים לשילוב יותר ויותר גדול ביניהם. והשילוב הזה בנוי דווקא על החיבור של כל האלמנטים.

אפילו איננו מבינים לעומק את מה שקורה בגוף שלנו, אילו אירועים מתרחשים שם. הכול קשור בצורה אינטגרלית בקשרים מאוד מורכבים בין התאים, בהתקשרויות הדדיות וחוזרות.

היום קורה אותו הדבר, הבעיה היא שזה קורה ברמת המודעות, ולא בדרגת ה"דומם", ה"צומח" או ה"חי", אבל העיקרון הזה ממשיך לאותו הכיוון, ליתר אינטגרציה.

בכללות, הטבע דוחף את כל החלקים שלו לאיחוד יותר ויותר גדול, לאחד שלם ויחידי ואין בכך שום חידוש. אלא שעכשיו, בניגוד להתפתחות במדרגות הקודמות, שבהן התפתחנו בצורה בלתי הכרתית, עכשיו המערכת האינטגרלית עולה לרמת ההכרה שלה. ואנחנו צריכים להכיר בה, לקבל אותה, לקלוט אותה ולממש אותה, ובכך מסתכמת הייחודיות של ההתפתחות הזאת. אך המגמה היא אותה המגמה, יתר חיבור ואיחוד, יתר ביטוי של האיחוד ושיתוף הפעולה ההדדי.

מדוע זה התרחש דווקא במאה ה-21 ולא במאה ה-25 או המאה ה-15?

יש כאן חשבון מסוים. אם נתאר את זה בצורת פירמידה, שהדומם התפתח במשך 10 מיליארד שנה, הצומח החל להתפתח לפני כמה מיליארדי שנים, החי לפני חצי מיליארד עד מיליארד שנים, והאדם, נניח, לפני 150 אלף שנים.

קיימת הדרגתיות מסוימת של דחיסת הזמן, אינטנסיביות ההתפתחות, כל מיני נוסחאות. הנתונים האלה לא הכי מדויקים, ולא ידוע עד כמה הם נכונים, הם למעשה תהיות וניחושים שמבוססים על חקר העולם שלנו, לכן קשה לדבר כאן על התבססות של מדע מדויק. אמנם, אלה נתונים מדעיים, אבל מחר אנחנו יכולים לגלות אחרת. לכן, אי אפשר לענות על השאלה, מדוע זה קורה דווקא עכשיו במעבר בין המאה העשרים למאה העשרים ואחת. אבל מה שמתרחש יש לו טבע כזה של התפתחות.

מתוך השיעור המקדים של הכנס בליטא, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המאה ה-21 צעד אל הנצחיות
זמן השינויים האיכותיים
האבולוציה של התודעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest