דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור הוא המוזיקה של הנשמה

האור הוא המוזיקה של הנשמה

שאלה: ברור לי מדוע האור נסתר מאיתנו. אך מדוע נסתרים מאיתנו הקשרים בינינו?

תשובתי: מה זה להרגיש את האור? אני פתאום מרגיש בתוכי ויברציות פנימיות כלפי מישהו: שנאה, אהבה, חרדה, דאגה. מה הן הויברציות הפנימיות האלה? מאיפה הן באות? – הן באות מתוכי, מתוך היחס שלי כלפי האדם הזה. הן באות כאשר אני יוצר איתו קשר מיוחד, ועובד על הקשר הזה. ואז, מתוך ההתקשרות אליו, אני מרגיש התפעלויות שונות בכלים שלי, ברצונות ובתכונות שלי. וההתפעלויות האלה נקראות "אור".

זה לא שהאור מגיע מאיזשהו מקום ומתלבש בי, אלא הוא מתגלה בתוכי, ביחס שלי כלפי מישהו אחר. הוא אינו יכול להתגלות סתם כך. זה בלתי אפשרי. הוא יכול להיות מורגש רק בקשר שלי עם מישהו אחר. למשל, אני נותן לו איזושהי הרגשה והוא מקבל אותה, או להיפך.

חייב להיות קשר בין שניים: האחד נותן לשני איזושהי התרשמות, איזושהי הרגשה – והיא נקראת "אור". זה הכול. בדומה לחוט או צינור שנמתח ביניהם ובתוכו זורם משהו.

אם כך, האור הוא אותו הכלי, שמרגיש בתוכו כל מיני שינויים. האור עצמו אינו משתנה, אלא הכלים משתנים, ההתרשמויות בהם משתנות. אך שום אור לא בא מבחוץ. זה דומה לוויברציות של מיתרים, שמולידות את הצליל של כלי נגינה כלשהו. וזה נקרא "אור". לכן, אנחנו צריכים ליצור בתוכנו את ההשפעה והאהבה, ובתוך אותה ההשפעה והאהבה נרגיש את השורש הפנימי שלנו, שנקרא "הבורא".

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 20.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האנרגיה האוניברסלית של האור
האור של חיינו
המאור המחזיר למוטב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest