דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תבטל את עצמך בפני כולם – ותהפוך עבורם ליקר מכל

תבטל את עצמך בפני כולם – ותהפוך עבורם ליקר מכל

אנחנו צריכים רק לשאוף להשפעה, ואילו הרצון לקבל יתגלה בעצמו יותר ויותר, בצורות שונות, שאותן אני לא יכול לקבוע מראש. על פני כל הבעיות, על פני כל החסרונות והבלבולים, אני צריך לרצות להיכנס לתוך המערכת, להשפיע לה, ולגלות אותה כמערכת של השפעה, ששורה בה אור הקטנות, נר"ן (נפש, רוח, נשמה).

נר"ן הוא אור גדול מאוד, שבו העוּבר הרוחני "רואה מסוף העולם ועד סופו". רק שהוא לא רואה אותו בכלים שלו, אלא בכלים של העליון, של האמא, בזכות זה שהוא מבטל את עצמו כלפיה.

הוא רואה את מה שיש בעליון ומשיג את זה, מפני שהוא מבטל את עצמו. העובר מקבל מהעליון "דם". זהו אור גדול מאוד, כל אור הנרנח"י, אבל רק בצורה של דם, בצורת דומם, כי הוא הרי "מדומם" את הרצונות של עצמו, כשם שמדוממים מנוע.

ועל ידי זה שהוא לא עובד עם הכלים שלו, אלא מבטל את עצמו לגמרי כלפי העליון, הוא רואה מסוף העולם ועד סופו. הוא מבטל את עצמו, כאילו הוא לא קיים. אבל מיהו זה שרואה מסוף העולם ועד סופו? – איזשהו תא חלבוני?! ההתחלה של הגוף החדש שיגדל מתישהו?!

אבל הוא באמת רואה מסוף העולם ועד סופו, מפני שזורם דרכו כל אור החכמה. כל השכל, כל הרגש, כל התקווה של העליון נמצאת עכשיו בעוּבר הזה ומפתחת אותו, מפני שהוא מבטל את עצמו.

גם בעולם שלנו קורה אותו הדבר. העובר מקבל מהאמא את כל הדברים הטובים ביותר, עד כדי כך שהגוף שלה נחלש, בשעה שהוא מוצץ משם את כל החומרים והמינרלים המועילים. כך בנוי הטבע. את כל הדברים הטובים ביותר לבניית הגוף שלו, העובר לוקח מאימו.

האור הגדול הזה אינו סותם אותו, מפני שהעובר מבטל את עצמו לחלוטין ואינו מהווה אישיות בפני עצמו. כאשר גוף זר מצליח לבטל את עצמו לגמרי, הוא הופך לחלק החשוב ביותר בגוף של העליון, החלק השולט! הרי עכשיו כל העליון, כל הגוף של האמא, עובד עבורו.

אם תבטל את עצמך בצורה כזאת כלפי כל הכלי העולמי אתה תראה כיצד אתה מתחיל לקבל מכולם ללא שום הגבלות!

בינתיים אתה רק מבטל את עצמך: אתה רוצה להיות חלק בלתי נפרד מהם, מבלי להשאיר שום דבר מהגאווה שלך, מהשכל והרגש שלך. על ידי זה תתגלה ההשפעה שלך. הרי אין לך עדיין כלים דהשפעה, כלומר, רצונות שבהם אתה יכול להשפיע בפועל. אתה בינתיים רק מבטל את הרצונות שלך ורוצה להפוך לחלק בלתי נפרד מכל האחרים: מה שהם יגידו לך, אתה תעשה. זה נקרא "קטנות".

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 20.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כך אנחנו עולים…
תבטל את עצמך ותתחיל לחיות
כיצד לגדול ברוחניות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest