דף הבית / משבר עולמי / "האביב האמריקאי" התחיל

"האביב האמריקאי" התחיל

דעתו של הפובליציסט אלכסיי קרבצקי: "המטרה הראשונית של המחאה הייתה לעורר את האזרחים לבחון מחדש את המערכת הקפיטליסטית. המארגנים פרסמו באתר שלהם את הטקסט הבא:

'יש צורך לשנות את כל המערכת מיסודה. אנחנו קוראים למהפכה במודעות ובפוליטיקה. כדי להשיג זאת, המחאות חייבות להתקיים בכל הערים. תארגנו אותן וכך תלחצו על המערכת. אנחנו קוראים לעובדים לא רק לשבות, אלא גם להשתלט יחד על מקומות העבודה ולסדר אותם בצורה דמוקרטית. אנחנו קוראים לאזרחים לארגן התקהלויות עממיות בכל עיר. אנחנו קוראים להשתלט על מבנים נטושים ולהשתמש בהם'.

כמובן שכל אבירי הדמוקרטיה וזכויות האדם שותקים. כשזה היה במצרים או בלוב, זה היה "העם שמוחה כנגד הרודנות", כשזה קורה בארה"ב, זה "מאה אנשים התמרמרו קצת והתפזרו". ובכל זאת, לאחר הפלישה ללוב, שכלי התקשורת החופשיים מדווחים שהיא לא הייתה ולא נבראה, אין כאן כל מקום להתפלא".

התייחסותי: ה"אביב" יגיע גם לאמריקה ויחזור אליה כבורמנג. זהו החוק של המערכת הסגורה. והעולם של היום, האנושות של היום – מהווים מערכת סגורה כזאת. עוד נהיה עדים לכך שהרע חוזר לאלו שהולידו אותו. אנחנו נראה את זה בבירור! זה לא היה בעבר, כשהאגואיזם שלנו עדיין גדל בכל אחד מאיתנו באופן אינדיבידואלי. אך בזמננו, כשהאגו הפך לאחד, גלובלי, קשור הדדית – כל מעשה טוב או רע חוזר בחזרה למי שביצע אותו. זה נוגע גם לאדם, גם לעם, וגם למדינה.

ידיעות קודמות בנושא:
חבל על הזמן…
זהירות – פרובוקציה!
עושים ביזנס ממהפכות. האם ישראל הבאה בתור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest