דף הבית / משבר עולמי / גם האמנות במשבר

גם האמנות במשבר

photo_rav_gh70_298.jpg

שאלה: לעיתים קרובות אני מדמיין ומרגיש את מחשבותיי ורגשותיי כמו אולם המלא ברצונות שונים. קבוצה אחת די גדולה של רצונות מייצגת את המתנגדים לחוכמת הקבלה, שמביאים את הטיעונים הבאים: "אנחנו לא מתארים את חיינו ללא ספקטרום רחב של רגשות הכוללים כאב, ייסורים ורגשות שליליים! מה עומד לקרות לאמנות: מוזיקה, תיאטרון, סרטים?"
יסוד הקיום שלנו הוא השוואה, ביקורת, תחרותיות. מה יכול להיות יותר טוב מזה? עולם נצחי ומלא הנאה זה כל כך משעמם! אנו רוצים רק קצת מ"אושר" זה, אבל לא לכל אחד ולא לנצח. כיצד ניתן לחיות ללא דמעות ודרמות?

תשובה: אתה מתאר לעצמך "רוחניות" כמשהו מוקפא, ואת גן העדן כמשעמם. אבל הדרמות האמיתיות קיימות רק בהתנגשות של הטבע שלנו עם הבורא. וכל מה שלפני כן, זו רק "נזלת של תינוקות", כי אנחנו אפילו לא מודעים למציאות שבה אנחנו קיימים.

אנחנו, כתינוקות שרק נולדו, בוכים מכל עלבון קטן או צוחקים מהשמחה הקטנה ביותר. אם להסתכל עלינו מהצד זה נראה מצחיק ומגוחך. ואנחנו בכל זאת גדלים מכך. לכן אנחנו עוד נבין עד כמה אנחנו מוגבלים ב"אמנויות" שלנו. כי אנחנו מבטאים רק את האגואיזם הקטן והארצי שלנו, שאין בו שום "דרמה".

"דרמות" אלו הומצאו על ידי בני האדם, ורק בגלל שלא התבגרת ונפטרת מהן, או שכך לימדו אותך "לסבול", אתה עדיין אוחז בהן. התרבות במשבר לא פחות משאר תחומי החיים. אתה תצטרך לחפש אמצעים להביע את הכאב העכשווי של האנושות, ולא לפי הקלאסיקות של העבר. כי התרבות מבטאת את העולם הפנימי של הדור, ולכן היא תשתנה!

ידיעות קודמות בנושא:
האם יצירות אומנות הן רוחניות?
אמנות בעולם המודרני
אומנות ותכונת ההשפעה

One comment

  1. אומנות זה כלי רב עוצמה, מתוחכם ומיניפולטיבי (במובן החיובי Wink)  להעברת מסרים, שיכול בקלות לעשות שטיפת מוח לקהל הרחב

    כמו כוח נשי – היא  יכולה לשמש או כעזר או כנדו .

    וכמו מילות שיר מפורסם ( באנגלית) –

     music make the people come together 

     מוסיקה מחברת בין אנשים.

    אפשר להרחיב את זה ל- לאומנות יש את הכוח לסייע לחיבור בין אנשים- הכל תלוי בכוונה ובאיזה אופן משתמשים בה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest