דף הבית / כלכלה / כסף / גל של שביתות באירופה

גל של שביתות באירופה

Laitman_2011-01-28_3758_w.jpg

ידיעה: "ליוון, פורטוגל וסלובקיה – הצטרפה גם בולגריה. עובדי הרכבת לא יצאו לעבודה. על מנת למנוע פשיטת רגל, הרכבות לקחו אשראי, ועל מנת להחזיר אותו הן חייבות כעת לפטר כל עובד שישי.

בבריסל – צוות הנציבות האירופית שובת. בבריטניה – יצאו לרחובות קרוב לשני מיליון עובדי מדינה שאינם מרוצים מהרפורמה בפנסיה. ביניהם גם עובדי משמר הגבול. המדינות שונות, אך הדרישות – דומות.

השביתות ברחבי אירופה הן תגובה להחלטת השלטונות לנקוט בצעדים כואבים לצמצום ההוצאות בתקציב, כולל העלאת מיסים ופיטורי עובדי מדינה – אך רק כך המדינות הללו יכולות להחזיר את חובותיהן".

התייחסותי: אין לכך תשובה ופיתרון ברמת העולם שלנו! נוכל להגיע לפיתרון רק אם נבנה מחדש את תפיסת העולם שלנו, אם נגיע להכרה שהעולם השתנה ונעשה תלוי הדדית, ושאנחנו חייבים להתאמץ לבנות מחדש את עצמנו, האגואיסטים-אינדיבידואליסטים, ולהתחיל לחשוב במונחים של תלות הדדית. מקבלי ההחלטות מבינים את זה, אך הם אינם מרגישים את זה עד כדי כך שיקבלו את התנאי הזה כמחייב ויחיד.

במערכת העולמית החדשה, המנהיגים מתנהגים כמו זקנים מפגרים ועיוורים, ובכך מובילים את ההמונים למחאות חסרות היגיון. הרי הפיתרון אינו נמצא במישור הכלכלי או החברתי, אלא בלימוד ובחינוך ההמונים לסדר העולמי החדש – לאיזון האינטגרלי שמחייב חיים באיזון בינינו לבין הטבע, לרמת חיים אחידה, לצריכה כללית נבונה. במילים אחרות, לאיזון ולהשתוות עם הטבע.

הכניסה לתנאים החדשים היא הדרגתית, אך מחויבת. זאת הצורה שבה האבולוציה לוחצת עלינו ומאלצת לקבל צורות חדשות, ואנחנו מתעקשים, שוברים את עצמנו, עד שהטבע ישבור אותנו, ורק אלו שישרדו ימשיכו את השלום בעולם החדש – בהרמוניה ובערבות הדדית.

ידיעות קודמות בנושא:
לא ניתן להימנע מפשיטות רגל קשות
המשבר העולמי: מעשה ידי אדם?
גוש האירו נמצא בשלב של משבר מערכתי פעיל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest