דף הבית / כלכלה / כסף / גוש האירו נמצא בשלב של משבר מערכתי פעיל

גוש האירו נמצא בשלב של משבר מערכתי פעיל

laitman_2008-12-24_8202_w.jpg

ידיעה: "המשבר המערכתי הפיננסי של גוש האירו התחיל. איטליה, הכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו, כבר אינה מסוגלת לשרת את הגירעון התקציבי שלה מבלי עזרה מבחוץ.

שלוש מדינות – יוון, אירלנד ופורטוגל – כבר פנו לפניה בבקשה לאשראי חירום מהאיחוד האירופי וקרן המטבע, אולם את איטליה האיחוד האירופי לא מסוגל לייצב. יתר על כן, לאיחוד האירופי כבר אין את הכלים הדרושים לכך.

בתנאים הללו המשבר נושא אופי בלתי נשלט, ומתפשט במהירות לתחומים שונים של הכלכלה והתעשייה. המשבר הפוליטי והחברתי מאיים להתפשט על פני כל הכלכלה העולמית. האיחוד האירופי מצא את עצמו בתהליך של התפוררות, וקונספציות חדשות של האיחוד האירופי נמצאות בפיתוח".

התייחסותי: במילים אחרות, אם האיחוד האירופי מסוגל לעשות משהו, אז רק עכשיו. אבל העניין הוא שאף אחד לא לוקח בחשבון את הסיבות למשבר, כמו האבולוציה של האנושות. אף אחד לא רוצה לקבל את האינטגרליות של האנושות כעובדה ולפעול בהתאם אליה, כלומר להביא את כל מערכת היחסים ההדדיים למציאות חדשה – לעולם היחיד האינטגרלי של הערבות ההדדית.

וזה אומר שמצפה לנו דרך של ייסורים עד שנשיג את המצב הזה על ידי שינויים מאולצים, במקום דרך של הכרה ושינויים הדרגתיים מרצון.

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר מאיים לא רק על אירופה
אכן, משבר מערכתי
לאירופה אין מושג איך לצאת מהמשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest