דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר העולמי: מעשה ידי אדם?

המשבר העולמי: מעשה ידי אדם?

Laitman_2011-02-03_4456_w.jpg

דעתו של הכלכלן מיכאיל חזין: "יש מקום להשערה שמישהו אינו רוצה שהכלכלה העולמית תיכנס ליציבות לפחות למספר חודשים.

לא ניתן לתת לאף אחד תוספת זמן במצב שבו אף אחד אינו בוטח באף אחד ומספרן של כל המערכות שיצליחו לשרוד במשבר לא יעלה על 10-15% מכלל הקיימות היום.

במצב הנוכחי העיקר הוא לא לפתור את הבעיות הפרטיות (שבכל מקרה אין להן פיתרון), אלא לא לתת לאף אחד אחר, אפילו זמנית, לפתור את הבעיות שלו על חשבון האחרים. נקודת מפתח נוספת במצב הנוכחי היא קירבה מדרגה ראשונה לבעלי ההשפעה, אבל את הסוגיה הזאת ניתן יהיה לפתור כאשר יתברר מי בעצם יהיה בעל ההשפעה מס' 1.

אם למחשבות כאלה יש מקום במציאות, מצפה לנו גל של חומרים שמפלילים חברות מסוימות. עולם העסקים יתנהל כולו לפי המוטו: "תמות אתה היום , אבל אני מחר". אם לא תפיל את המתחרה היום, הוא יפיל אותך מחר, מפני שלו, כמו לך, אין ברירה אחרת. ואין יותר מקום לכללי ההתנהגות המקובלים בעסקים, מפני שאם לא חיסלת את המתחרה היום, הוא יצטרך לחסל אותך מחר. ואת המנצחים לא שופטים".

התייחסותי: מתוך המצב הכלכלי האגואיסטי שהגיע לצורה קיצונית שכזאת, אנחנו הולכים ונהיים מודעים לכך שחייבים לעבור למצב ההפוך: לכלכלה האינטגרלית, כשנושא התחרות הוא חיסכון ויעילות מקסימלית באספקת הדברים ההכרחיים לציבור.

וכל אנרגיה מעבר להכרחית לסיפוק הצרכים המאוזנים, תועבר להתפתחות החברה לקראת הצורה הדומה לטבע: צורת שיתוף הפעולה האינטגרלי – הערבות ההדדית. לפי מידת השתוות הצורה עם הטבע, האנושות תתחיל להרגיש שהיא נמצאת בשלב ההתפתחות הבא.

ידיעות קודמות בנושא:
הכלכלה של העולם החדש
כלכלה לפי נוסחת האיזון
תמות היום, כדי שאני אוכל למות מחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest