דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גלי הכנס שוטפים את כל הלכלוך

גלי הכנס שוטפים את כל הלכלוך

שאלה: איך אפשר להעלות את חשיבות המטרה לפני הכנסים הקרבים בדרום ובצפון אמריקה? בזמן הזה מגיעות הרבה הפרעות חזקות, איך אפשר להתעלות מעליהן?

תשובתי: זה טוב שמגיעות הרבה הפרעות. האדם זקוק לשתי אבחנות. מצד אחד, הוא מרגיש הפרעות, עד כמה שמזלזל בכולם ולא רוצה להיות יחד איתם, בכך שמתעלה בגאוותו מעל כולם ומתרחק.

דבר כזה יכול לקרות גם עם אדם יחיד וגם עם קבוצה שלמה בכך שזה הורס אותה. ואז השאלה היא, האם היא תוכל להתרומם. הכנס נותן כזאת הזדמנות לקבוצות שנמצאות במצב הרוס, וכמעט שאין להן כוחות חיוביים שהיו יכולים לחבר אותם.

ישנן קבוצות שמתחברות רק על בסיס שלילי: נגד המורה ונגד דבריו, או נגד חלק אחר של הקבוצה. רק זה מה שמחזיק אותם יחד. והכנס, זו ההזדמנות להיכנס לסביבה יותר חזקה וגדולה כמותית, שנמצאת מעל לקבוצה הפרטית. בתוכה הקבוצה הבעייתית יכולה לקבל תיקון, אם הם יהיו מוכנים להכניע את עצמם – גם כל אחד לחוד וגם כל הקבוצה ביחד.

הם יבואו לכנס כמו למקווה. אך לשם כך הם צריכים "להקריב קורבן", להביא בתור קורבן את האגו שלהם. אם הם מוכנים לכך, אז הכנס יבריא את הקבוצה הזאת.

ואם לא, אז אנחנו נראה איך כתוצאה מהכנס הם יתרחקו עוד יותר ויכול להיות שילכו בדרך משלהם. אני חושב שהכנס צריך להיות די חזק, כדי שכל אחד יקבל אבחנה ברורה: או שהוא מכניע את עצמו ומתקדם למטרה על ידי הסביבה, שאותה אנחנו בונים יחד כגורם להתפתחות שלו וכנציג של הבורא, או שהוא עוזב את הדרך הזאת בכך שמברר שזה לא בשבילו.

נקווה שכך זה יקרה. מספיק כבר לשחק במשחקי הילדים האלה, במאבקים על שליטה וכבוד שקורים בקבוצות. הגיע הזמן להתחיל בהתקדמות רצינית ולהפסיק להיות ילדים שרבים בארגז חול. הגיע הזמן לפעולות חשובות ואחריות שהאנושות דורשת מאיתנו.

אם אתם מוכנים אליהן, מה טוב – נעבוד. ואם לא, אז יהיה טוב יותר אם אתם בכלל תיעלמו מהאופק. אחד מן השניים. לכן, הכנס צריך לעזור לכל אחד לברר היכן הוא נמצא ולֵמה הוא מתכונן להקדיש הלאה את חייו.

כאשר כל הקבוצה העולמית מתחברת יחד בכנס, זה מהווה את הסביבה החזקה ביותר, היעילה ביותר להתקדמות. לכן, כדאי בימים האלה להיכלל בתוכו ולהשתתף לגמרי בכל מה שמתרחש: באופן פיזי ופנימי, בכל הנשמה. בזה האדם מעמיד את עצמו תחת ההשפעה החזקה ביותר להתקדמות שלו שרק אפשרית בעולם שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 19.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לברזיל עם כל העולם
אין כנסים סוג ב'
המצב הבא שלנו

One comment

  1. אני יכול לשאול? אם לא אכפת לך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest