גירושים לא יהיו

דעה (בז'נוב י.פ. ד"ר למדעי ההיסטוריה, פרופסור): בעולם שהולך ונעשה גלובלי יותר, מדינות שנמצאות משני קצוות כדור הארץ, אינן יכולות להתקיים אחת ללא השנייה. על אחת כמה וכמה, מדינות שכנות חייבות ללמוד כיצד לפעול בשיתוף פעולה הדדי. באירופה, שבמשך דורות הייתה שסועה על ידי מאבקים ומלחמות עקובות מדם, עוצב האיחוד האינטגרלי המתקדם ביותר, המתיימר לדאוג לאסטרטגיה כללית של ביטחון והתפתחות.

בדרום מזרח אסיה למדו לשתף פעולה במסגרת איגוד מדינות דרום מזרח אסיה, מדינות עם היסטוריית יחסים קשה ביניהן, עם העדפות דתיות ואידיאולוגיות שונות. באמריקה הצפונית והדרומית, באסיה הדרומית ובאפריקה צוברים תאוצה התהליכים האינטגרליים. קיימת הבנה לחשיבות האינטגרציה במזרח התיכון הלוהט כרגע.

המרחב הפוסט-סובייטי, בתורו, נידון לאינטגרציה מכוח מורשתו ההיסטורית הכללית, הקִרבה הגיאוגרפית, התלות ההדדית של הכלכלה, הקִרבה התרבותית, הדמיון בבעיות הקבועות. התהליכים האינטגרליים יתפתחו בהדרגה, לא בלי עיכובים, אלא אפילו עם תקלות, אבל בוודאי שגירושים אינם מאיימים עלינו.

הערה: בסוף ההתפתחות שלנו חייב להיוולד חיבור שלם של כלל האנושות, בדומה לטבע, אבל באיזו דרך אנחנו נגיע להחלטה הזאת וליישום שלה כמצב הנכון היחיד? זאת השאלה! הקבלה אומרת, שמצב ה- ג', המתוקן, כבר קיים, אבל הדרך אליו תלויה בחופש הבחירה של האדם – או בדרך טובה ומהירה או בדרך ארוכה וכואבת.

ידיעות קודמות בנושא:
נישואים נצחיים…
התנועה אל עבר החיבור
בעיות של תקופת המעבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest