דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך נפרד של המאה ה-21

חינוך נפרד של המאה ה-21

מחקר: החינוך הנפרד מתבצע בצורה של ניסוי: בנים ובנות לומדים לא בבתי ספר שונים, אלא בכיתות מקבילות באותו מוסד לימודי. הדבר מאפשר למנוע את החסרונות של החינוך הנפרד, תוך שמירה על היתרונות שלו. לדברי הפסיכולוגים, החינוך הנפרד מועיל במיוחד לילדים עם בעיות בריאות, חינוך והישגים אקדמיים.

בכיתות שמחולקות על פי המין של התלמידים, ישנה עלייה בהישגים האקדמיים. וזאת בשל העובדה שבנים ובנות מתפתחים באופן שונה – יש להם אינטרסים, משחקים והעדפות שונים. לכן, בחינוך הנפרד המורים יכולים להתחשב ביכולות הפיזיות, בגיל ההתבגרות ובפסיכולוגיה התפיסתית של קבוצות הבנים והבנות.

בנוסף לשיפור ההישגים, המורים ציינו עלייה בהתמדה וביכולת הביצוע, ירידה במספר הסכסוכים, הפחתת הביישנות בהשתתפות בשיעור. הסקר הראה, כי בחינוך הנפרד, הן הבנים והן הבנות מרגישים יותר נועם בכיתה.

לדברי המומחים, בחינוך המעורב, הערכים של האופי הגברי נעלמים, והבנים מפנימים את הסטנדרטים הנשיים של ההתנהגות החברתית. בכיתה מעורבת רמת הסכסוכים גבוהה יותר, במיוחד בין הבנות.

התייחסותי: בכל התרבויות, עד לאחרונה, חינוך נפרד היה המצב הטבעי של תהליך הלמידה, מפני שההפרדה נובעת מהטבע, ולא כדאי לשבור אותה. דווקא המגמה ללכת נגד הטבע מובילה אותנו לסכסוכים ולמשברים. חבל שאנחנו לומדים רק אחרי שהטבע מעניש אותנו!

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך משותף או נפרד?
קבלה בעד חינוך נפרד
קורס בחינוך הרמוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest