דף הבית / חינוך, ילדים / נוער שלא רוצה כלום

נוער שלא רוצה כלום

 מחקר: הם לא נוסעים במכוניות, לא רוצים בגדי מותגים, לא עוסקים בספורט, לא שותים אלכוהול, לא מטיילים, אדישים לאהבה. הם נקראים "דור הסאטורי". הם לא יעשו כלום במקום שבו התוצאה ידועה מראש. הם חסרי רגשות. התוצאה עבורם חשובה יותר מהתהליך. הם לא יאפשרו אבדות.

עכשיו הם בני 16-25. כשהם התבגרו, כלכלת הבועה כבר התנפצה, הגיע המשבר. מצד שני, האינטרנט התפשט בכל מקום, אפשר לקבל כל פיסת מידע מבלי לקום מהספה. הנוער הזה אינו מסוגל לעשות כלום, אך ספג לתוכו מספיק ידע כדי לחשוב על העתיד, ולכן הם חייבים להשיג תוצאות. הדור הזה נאלץ לצפות בהתדרדרותו לאחור, החל מקיפאון החברה ואובדן כללי של ציוני הדרך. וללא כסף הם הופכים להיות פרגמטיים.

בקרב הצעירים בגילאי ה- 20 יורד הרצון לקנות, לטייל, אפילו לקנות ולנהוג ברכב. הם צריכים רעיונות רומנטיים. אין להם רצונות לשאוף כלפי מעלה. אני לא מתכוון לעשות שום דבר על-טבעי, לא רוצה להתאמץ בחיים הבוגרים. בולט מאוד חוסר העניין באהבה (מין) וברגשות.

התייחסותי: אנחנו חיים בתקופת מעבר בין חברה אגואיסטית לחברה אלטרואיסטית. התהליך הנצפה הוא אבולוציה של הערכים. רק עיסוק אחד יכול להאיץ את התהליך, והוא – חיפוש רציני אחר התשובה לשאלה אודות משמעות החיים.

ידיעות קודמות בנושא:
צעירים מעדיפים כסף, תדמית ותהילה
צעירים מתמקדים בכסף, תדמית ותהילה
מי שאשם בהפרות הסדר הוא "הנוער הממורמר"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest