דף הבית / נשים / חיים חדשים 696 – ברוך שלא עשני אישה

חיים חדשים 696 – ברוך שלא עשני אישה

הטבע יצר את האדם כשני יצורים שונים, גבר ואישה, וחכמת הקבלה מלמדת על השורשים הרוחניים שלהם. ברוחניות, "גבר" נקרא מי שמתגבר על האגו שלו, ו"אישה" זו הגדרת האגו טרם תיקונו. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "ברוך שלא עשני אישה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

הטבע יצר את האדם כשני יצורים שונים, גבר ואישה, וחכמת הקבלה מלמדת על השורשים הרוחניים שלהם. ברוחניות, "גבר" נקרא מי שמתגבר על האגו שלו, ו"אישה" זו הגדרת האגו טרם תיקונו. כשהאדם מתגבר על האגו שלו ויוצא מחזקת "אישה", הוא מברך "ברוך שלא עשני אישה". חובת תיקון האגו חלה על כל אדם, גבר או אישה, יהודי או גוי.

צניעות האישה נקראת הרצון לקבל האגואיסטי, שטרם תוקן, לכן יש להצניע אותו. "כל כבודה בת מלך פנימה" משמע, שבתוך הרצון לקבל המתוקן יכול להיכנס האור העליון. המקום בו הבורא מתגלה נקרא "שכינה" או "כלה", והאור ביחס אל הכלי הזה מוגדר כ"חתן".

המנהגים שלנו הם מעין משחק תיאטרון גופני, המרמז על המצוות הרוחניות שיש לבצע. במנהג כיסוי ראש האישה, השערות מסמלות סערות, מחשבות אגואיסטיות טרם תיקונן שדורשות כיסוי, ובכלל צניעות האישה מסמלת את הרצון לקבל הלא מתוקן שדורש כיסוי, צמצום, עד שיגיע למצב לקבל בעל מנת להשפיע. כל הפעולות הגשמיות נחשבות למנהגים בלבד ולא למצוות, כאשר תיקוני הרצון הן המצוות, והכוח לתיקון 613 הרצונות האגואיסטיים שטמונים בנו נקרא "האור המחזיר למוטב". הבורא הוא הכוח הכללי של המציאות, וה"זיווג" עמו מתרחש כאשר האדם הופך למשפיע כמוהו, אז האור העליון יכול להיכנס בתוך הרצון המתוקן שלו, כמו חתן שמזדווג עם הכלה. כניסת האור לתוכנו זה תענוג אדיר, שאפשר לעמוד בו רק מתוך כוונה של השפעה.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 695 – השפעת הכוונה על המציאות
חיים חדשים 694 – כוח הכוונה
חיים חדשים 693 – אהבת עולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest