דף הבית / אהבה / זוגיות / בני הזוג הם חברים

בני הזוג הם חברים

שאלה: איך בעולם המודרני העסק צריך להיות קשור עם משפחה, אם מתבססים על החוקים האינטגרליים של הטבע?

תשובתי: אנחנו נמצאים עכשיו בכזה שלב מעבר, כאשר ההמונים עדיין לא נכללים בחינוך האינטגרלי, ולכן בינתיים קשה לנו לדבר על הנושא הזה. אבל בוא נתאר, שמחר בזמן הפסקת הצהריים, אנחנו עורכים במפעל סדנה שבה ישתתפו כמה זוגות נשואים. הם יצטרכו לחלוק ביניהם דעות על איך לפתור בעיות אלו או אחרות, וכמו כן לעזור זה לזה בפתרון הבעיות שמוצבות לפניהם.

העניין הוא, שישנם דברים שאנחנו בעיקרון לא יכולים לשנות בעצמנו, אבל יכולים לשנות את היחס שלנו כלפיהם. ואנחנו קוראים למשתתפים בדיון לשנות אליהם את היחס שלהם ליותר נסבל, להבנה, לחמלה, להשתתפות וכולי.

זו המטרה הראשונה שאותה אנחנו צריכים להשיג בסדנת המשפחות. בכך שדנים יחד בכל מיני שאלות, האנשים מתחילים להבין שבעיות מסוג זה קיימות אצל כולם וזה מרגיע אותם, מוריד בחצי את להט היצרים. כאשר אני רואה שאותו הדבר קורה אצל כולם, אז אני נרגע: "מה אפשר לעשות? כולם חיים כך".

שנית, אנשים באמת נותנים זה לזה עצות מאוד מעניינות.

בזמן הדיונים כל אחד פתאום מתחיל לשמוע את מה שקודם לכן הוא לא היה מקשיב לו. כאשר שניהם, הבעל והאישה, קמים ויחד מביעים את דעתם, אז נוצר ביניהם קשר חזק יותר. הם מתחילים להרגיש את עצמם כזוג מול כל השאר. זה מאחד אותם, נותן הרגשה חזקה מאוד של הזדהות! אחרי זה הם הופכים להיות אחרים לגמרי.

לכן אירועים מסוג זה עוזרים מאוד, מה גם שהם נמצאים במגמת עלייה. תחילה אפשר לדבר בסדנאות על כל מיני דברים שונים פרט לבעיות בעלות אופי עימותי חריף, כאלה כמו סמים או בגידות. כלפי שאלות מסוג זה שקשות לפיתרון, צריך לגשת במשך זמן רב ובצורה עדינה. אבל בסופו של דבר, פתרונן גם כן אפשרי בחיבור, בדרך אינטגרלית.

הסדנאות האינטגרליות משנות ומקרבות את האנשים. מופיעים אצלם יותר כוחות. הם הופכים להיות יותר אוהדים כלפי הסובבים, מתייחסים אחרת כלפי בני ביתם. באיזושהי מידה בני הזוג הופכים לחברים.

שאלה: האם כדאי לעבוד יחד עם האישה באותו מקום העבודה או לנהל עסק משותף?

תשובתי: אם זה עסק פרטי של בני הזוג, אז כדאי.

מה שנוגע לעבודה בחברה אחת, אז כשאנשים מתחילים להשתתף בחיבור האינטגרלי, היחסים האישיים מתבטלים, ומעליהם מתחילים להתעלות יחסים קולקטיביים, מפני שיש בהם מרחב של רגשות שונה לחלוטין, לא שטוח, לא ליניארי. לכן אני לא רואה בזה שום בעיות.

מתוך תוכנית טלביזיה "סודות האדם", תוכנית 5, 08.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סוד ההצלחה
קרובי משפחה במעגל הדיונים?
סדנאות משפחתיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest