דף הבית / חינוך, ילדים / במקום הפרות סדר, שלום בית

במקום הפרות סדר, שלום בית

שאלה: ברומניה מתחוללות מהומות שנמשכות כבר שבוע. בבוקרסט הן הופכות לאלימות. החברים שלנו שם מאוד מודאגים. איך צריך להתייחס באופן כללי כלפי הייסורים שהעולם חווה?

תשובתי: אנחנו צריכים רק להפיץ את החומרים על החיבור והאיחוד. וכאן ישנם מספר כללים:

  • אנחנו לא מתערבבים עם אף אחד.
  • אנחנו לא "בעד" ולא "נגד".
  • אנחנו, כמחנכים, מתייחסים לאנשים בצורה מאוד עדינה ופשוטה.

כך אנחנו ניגשים לעניין, לפי העיקרון "על כל פשעים תכסה אהבה": חייבים להגיע להסדר, לחיבור ולרוגע. זה לא אומר שכולם נרגעים ומתפזרים לבתיהם. לא, אנחנו בעד שינויים. אבל אף פעם במשך ההיסטוריה שיטות דומות לא הביאו לשום דבר טוב.

יש לנו דוגמאות מול העיניים: מצרים, תוניס ומדינות אחרות. איזו תועלת הייתה, למשל, מהפרות הסדר הסוערות בלונדון? גישה דומה לא מביאה טוב לאף אחד. אותה מצרים שקעה להרס ונשארה חסרת כל. לכן הפרות הסדר לא יעזרו.

ולכן אנחנו צריכים להוציא עלוני הסברה עם החומר על הערבות ועם ההמלצות שלנו: הידברות, שולחנות עגולים, חינוך אינטגרלי.

אבל קודם כל צריך לאפיין את המצב הנוכחי: למה זה קורה?

יחד עם זה, אנחנו לא יוצאים נגד הממשלה או מישהו אחר. מדובר על תהליך טבעי, על שלב רגיל בהתפתחות שלנו, שבו העולם הופך להיות גלובלי ומקושר הדדית.

אז מה לעשות? – להתאים את עצמנו לתנאים החדשים. כי אין לנו ברירה אחרת, הרשת האינטגרלית כבר מגלה את עצמה. פשוט מקודם אנחנו התאמנו את עצמנו באופן אינסטינקטיבי, ועכשיו אנחנו צריכים לעשות זאת באופן הכרתי, להגיע בצורה מודעת להתאמה לעולם שהשתנה. זהו השלב החדש בהתפתחות החדשה שלנו.

ולאחר מכן אנחנו מסבירים איך לעשות את זה: באמצעות החינוך האינטגרלי, על ידי סביבה טובה, שתשכנע כל אחד בצורך להתחבר עם האחרים.

רומניה היא מדינה די הומוגנית, אין בה כל מיני תרבויות שונות. זאת לא אמריקה ולא אירופה. שם קל יותר לדבר על התלכדות.

גישה כזאת תרגיע את העם, תבריא את המדינה, ותספק לאנשים מקומות עבודה. הם יעלו בהבנה שלהם, יבינו מה מתרחש, ויראו בעצמם שזה טוב עבורם, עבור הילדים שלהם, עבור המדינה והעם.

בכללות, אנחנו רק מזמינים את כולם לחיבור ולא יותר. אין כאן שום טריקים מלוכלכים, או ניסיונות להרוויח על מישהו. להיפך, אנחנו בעד שהם יעשו את הכול בעצמם, שיארגנו את החינוך ויבנו את הסביבה בהתאם לחוקי הטבע, מתוך עבודה משותפת עם פסיכולוגים.

זה מה שאנחנו צריכים להציע. מה גם ששורה שלמה של מדינות עומדת על סף מהומות דומות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 22.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
יצאתם להפגנה? – קבלו דואר!
עם אצבע על הדופק של העולם
מחאות המוניות בערי רומניה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest