דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במה להיאחז בדרך הרוחנית?

במה להיאחז בדרך הרוחנית?

"עניין ניסיון. היינו, שאין לאדם צד הכרעה, לא לכאן ולא לכאן. שאינו יכול לברר את רצון ה', ואת כוונת רבו. הגם שמסוגל לעשות עבודות במסירות נפש, אבל אין בידו להכריע, אם עבודה זו של מסירות נפש היא במקומה. או להיפך, שעבודה הקשה זאת, תהיה בניגוד לדעת רבו, ולדעת ה'." (בעל הסולם, "שמעתי" קפ"ז).

שאלה: האם אפשר לראות איך שהוא שאני פועל בצורה נכונה?

תשובתי: לא, מפני שזה יהיה שׂכר אגואיסטי. אם אתה באמת עוסק בהשפעה, אז לגמרי לא חשוב לך אלו תוצאות יש לפעולות שלך. אתה רק רוצה לדעת, אם אתה מבצע אותן בצורה נכונה. אין כאן מה לעשות, זו מערכת רצינית. אם אתה רוצה להיות בהשפעה, עליך להתעלות מעל עצמך ולצאת מעצמך. ניתנת לך אפשרות כזו, ואם לא, אז תישאר כפי שאתה.

אתה יכול פשוט ללמוד את חכמת הקבלה, זהו מקור של ידע, זו שיטה שמסבירה גם את ההיסטוריה, וגם את הגיאוגרפיה, גם פעולות הדדיות של בני אדם בעולם, בהווה ואפילו בעתיד. רצוי שכל בני האדם בעולם ירכשו את אותו אוסף ידיעות שאפשר לגלות מחכמת הקבלה, אפילו מבלי לעסוק בהשתכללות רוחנית, אלא פשוט ללמוד אותה כמו כל מדע אחר.

שאלה: כלומר, לאדם אין הוכחות  שהוא מתפתח נכון או לא, אם כך במה עליו להיאחז?

תשובתי: בשום דבר. באוויר, בבורא. רק בקבוצה, כאשר אתה מתחבר עם החברים ועובד לטובתם, והם עובדים לטובתך, נוצרת ביניכם מה שנקרא "ערבות" ובה אפשר להיאחז.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.11.2018

 

 

One comment

  1. אבידן אברהם מדר

    עליו להאחז באמונת חכמים שזכו לשכל ורגש אמיתי שהקושיה היא שטות גדולה למי שיש לו מח גדול באמת והם כתיבת נח שיתכלל מאורם ויזכה גם הוא להבין אחר ימים ושנים של עבודה באמונה למעלה מהדעת הנהגתו יתברך בסוד:ממעשיך הכרנוךואז יצחק על הכל בסו:צוחק מי שצוחק אחרון.שהשחוק והשמחה הם זכות הנשמה ואז לא יתפעל מכלום כי דבוק בחיי החיים וירצה שכולם יזכו לזאת בסוד:תורת חסד.שמעבירה לאחרים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest