דף הבית / אהבה / בחירת בן זוג

בחירת בן זוג

blog_sviter_100.jpg

שאלתה של רויטל: אם הכל הורמונים, אז איך בעצם בוחרים בן זוג? רק לפי משיכה? זה מספיק? אין שום קשר בין הנשמות של גבר ואישה שאותו הם יכולים להרגיש בקשר ביניהם?

תשובה: אם תשאל ביולוגים, גנטיקאים, חוקרי עולם החי, הם יאמרו לך שאנו, בני האדם, איננו נבדלים מבעלי החיים בשום דבר, ובוחרים לעצמנו בן זוג לפי הנתונים הפנימיים שלנו – גנים, הורמונים. על אהבה לא מדובר כאן, אלא שאנו מייפים את המשיכה הגופנית-בהמית שלנו והופכים אותה למשהו נפשי כביכול.

שאלתה של רחלי: לפי מה שהבנתי מתחילת המאמר כדי שתתקיים אהבה (גשמית) חייב להתקיים התנאי: משולש של היא, הוא והבורא, אחרת "אם אינו אוהב אותי, את יחסי הטוב הוא יקבל כשנאה, וזה יגרום לו דחייה גדולה עוד יותר ממני…". השאלה שלי האם עלי להפסיק לאהוב אנשים?? איך בודקים את התנאי לפני שנכנסים למעורבות רגשית ונפגעים??

תשובה: עצתי היא, לבחור אדם לפי הרצון העליון ביותר שבך. אם הרצון העליון הוא לרוחניות, אז הרצונות שלכם צריכים לעלות בקנה אחד. אם הרצון העליון הוא אחר – כווני את עצמך על פיו.

6 comments

  1. אביב מעיין

    לרב לייטמן שלום,
    בעקבות המאמר הזה אני מוצאת לעצמי הזדמנות להגיד לך תודה על מפעל חייך זה ואין ולא יהיו לי מילים מספיקות לתודה זאת. אני לומדת דרך הטלויזיה כבר שנה שלמה כל בוקר.בהתחלה מחמש בבוקר ומזה כחצי שנה גם תלמוד עשר הספירות בארבע. אני יודעת שאתה אומר שנשים לא צריכות. אבל זה חזק ממני וזה נפלא ומדהים, ובאתו הזמן גם קשה ודורשני. אבל אני היום יודעת שזה הכל מה שאני רוצה בחיים. אני אמא, מפרנסת יחידה ובכבוד, והיום אני מכווננת למטרה אחת השתוות הכלי עם הקדוש ברוך הוא. ובגלל המאמרשלך אני מרשה לעצמי בצניעות לשאול: אני בת 54 כמו 16 ואני רוצה בן זוג כמוני. שיודע שקבלה זאת דרך חייו. אולי (ואל תצחק) אתה מכיר איש כזה ?

  2. שלום רב והמון תודה על כל מה שאתה עושה. מה עצתך לאלה מאיתנו שכבר נמצאים במערכת יחסים שבה רק אחד עם רצון חזק לרוחניות והשני לגמרי לא בכיוון הזה. אני מאמין שאוכל לשנות את עצמי בלבד ובאמצעות זאת להשפיע על בת הזוג. האם זאת הדרך הנכונה והאם יש כלים/מאמרים/עצות נוספות לגבי העניין הזה? תודה רבה

  3. מצטרף לאילן ושואל האם כשמלאה הסיאה להתגרש ולחפש את האישה הרוחנית?

  4. תשמעי יקירה

    אני מחזקת את ידייך. מאחלת לך למצוא את בחיר לבך, ו…סחתיין על האומץ Laughing

  5. אילן , למה כוונתך "כשמלאה הסאה" – האם אתה מתכוון למשהו כמו:

     אחרי חודש של שכנועים, הרמתי ידיים והלכתי לטובת גירושין?

    אני נגד ריצה לרבנות, במיוחד כשיש ילדים.

    כל עוד אשתך לא מפריעה לפעולותיך, אין בזה שום בעיה. גם אשתו הראשונה של הרב"ש כלל לא למדה קבלה, וזה לא הפריע לרב"ש להגיע לדרגה הרוחנית הגבוהה.

    אך אם המדובר על מריבות תכופות כתוצאה מזה, זה כבר עניין אחר.

    ובכל זאת, דברים יכולים להשתנות !!! לא לרוץ לרבנות !

  6. לרב שלום.  דבר ראשון אני רוצה לומר : תודה ! אחרי חמש דקות ששמעתי אותך בקמפוס האחרון, הבנתי והרגשתי שאני בבית . ומאז נרשמתי לקמפוס ושותה בצמא כל מילה. אני גרוש והבנתי שכדי ללמוד קבלה צריך גם לעבוד וגם להיות בעל מישפחה. הבחורות שאני פוגש לא מתלהבות מהדרך החדשה בה בחרתי. מה גם שברור לי היום שדרך הקבלה בזוגיות מתאימה לי. שאלתי היא : האם יש דרך להכרויות בבני ברוך ? במידה ולא , אשמח להתנדב ליצור  ולארגן דרך חדשה להכרויות . בברכה  אבי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest