דף הבית / הכול על הקורונה / בחינה מחודשת של המציאות

בחינה מחודשת של המציאות

שאלה: לאורך כל ההיסטוריה היו בעולם לא מעט התפרצויות של מגפות למיניהן, אבל במה שמתרחש היום לא נתקלנו מעולם. כמקובל, מה אתה חושב על הייחודיות של המגפה הנוכחית?

תשובתי: הייחודיות של המגפה הנוכחית מתבטאת בתגובה שונה לחלוטין של בני האדם, לעומת העבר. בעבר זה לא הדאיג אותנו: אפשר לחשוב, היו שפעת העופות, שפעת החזירים, שפעת של בני אדם, נו מילא. כל שנה מתו מווירוסים שונים כמה מיליוני בני אדם בעולם. נו אז מה? שום דבר נורא. המגפה חולפת, וממשיכים לחיות. מולידים, מגדלים ילדים, מזדקנים ומתים, אם זה משפעת או לא משפעת, זה לא חשוב.

ופתאום עכשיו חלו במדינה 400 איש וכל העולם נעמד על קצות האצבעות, מבלי לדעת מה לעשות. אני סבור, שהעניין הוא לא בשפעת ולא בווירוס הקורונה, אלא בכך שהתרחשה באנושות הערכה מחודשת של המציאות. ולמרות שאנחנו לא מרגישים זאת, דווקא זה מחייב אותנו להתייחס בצורה אחרת לתופעות כגון אלה.

תחשבו בעצמכם: אם נביט על כדור הארץ מהצד, אם מתו נניח 1000 בני אדם, אז בגלל זה אנחנו צריכים לעצור את כל הייצור, לנעול את כולם בדירות, לאסור על אנשים לצאת לרחוב ולשבת בחוסר וודאות, מה נאכל בעוד חודש – חודשיים? מה קורה?

הערה: המגפה מקיפה ומתפשטת בכל העולם והאנושות מעולם לא הרגישה כל כך גלובלית.

תגובתי: בעולם הופיעה תחושה של גלובליות, מקובלים דיברו על כך מזמן. חכמת הקבלה כל הזמן קשרה את זמנינו עם כניסה לעידן חדש והעולם מרגיש את זה. דווקא הגלובליות מלבישה על העולם תפיסה מיוחדת.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 19.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest